Performancing Metrics

نگاهی به کارنامه هنری «جرید هریس» | اتاق خبر
کد خبر: 374154
تاریخ انتشار: 13 مهر 1395 - 18:49
جرید هریس متولد ۲۴ اوت ۱۹۶۱ در لندن است. این بازیگر انگلیسی از سال ۱۹۸۹تا کنون به عنوان بازیگر فعالیت می‌کند. از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به «لینکلن»، «رزیدنت ایول: آخرالزمان»، «مورد عجیب بنجامین باتن»، «نگهبان»، «

به گزارش اتاق خبر، جرید هریس فرزند بازیگر معروف ایرلندی ریچارد هریس و بازیگر ولزی الیزابت هریس معروف به «الیزابت ریس» است. برادر جوان‌تر او جیمی هریس بازیگر و برادر بزرگ‌ترش دامیان هریس کارگردان است. با وجود اینکه او فرزند بازیگری بسیار مشهور بود اما تمایل زیادی به حرفه بازیگری نشان نمی‌داد تا اینکه در کالج در نمایشی بازی کرد و پس از آن بود که علاقه‌اش به بازیگری را کشف کرد. پس از آن در اوایل دهه ۸۰ در دانشگاه شروع به یادگیری درام و ادبیات کرد. او اولین تجربه‌اش در زمینه فیلم را به عنوان کارگردان در فیلم بلند ناتمامی تجربه کرد و یان زمانی بود که در حال تحصیل در دانشگاه دوک بود. او روی این پروژه در سال ۱۹۸۳ کار می‌کرد.

پس از فارغ‌التحصیلی او به انگلستان بازگشت و وارد مدرسه سخنرانی و درام مرکزی شد. پس از پایان این دوره به کمپانی شکسپیر سلطنتی پیوست و در نمایش‌هایی از شکسپیر ایفای نقش کرد.

سال ۱۹۸۹ برای اولین بار به عنوان بازیگر در فیلم «یادداشت‌های راشل» بازی کرد و در نقش ویل رابینسون در اقتباس سینمایی از سریالی تلویزیونی به نام «گمشده در فضا» جلوی دوربین رفت.

او سال ۱۹۹۰ وقتی در تعطیلات در نیویورک به سر می‌برد برای بازی در نمایش «هنری چهارم» تست داد و قبول شد. او این نمایش را در فستیوال شکسپیر نیویورک اجرا کرد. او هنوز هم در نیویورک در نمایش‌های متعددی ظاهر می شود.

در سال ۱۹۹۶ او در نقش هنرمند معروف پاپ «اندی وارهول» ظاهر شد. پس از موفقیت فیلم و شهرت او، هریس در تعداد زیادی فیلم مستقل با ارزش بازی کرد و پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری طی کرد. او در ۱۶ جولای ۲۰۰۵ با امیلیا فاکس ازدواج کرد و در سال ۲۰۱۰ از او جدا شد سپس در ۹ نوامبر ۲۰۱۳ با «الگرا ریجیو» ازدواج کرد.

وی که از بازیگران فیلم «لینکلن» ساخته استیون اسپیلبرگ بود، در نقش لین پریس در سریال «مد من» از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ بازی کرد و سال پیش با فیلم «مردی اهل یو ان سی ال ای» و «جن گیر» راهی پرده‌های نقره‌ای شد.

این بازیگر برای سال ۲۰۱۶ در چند سریال حضور دارد که شامل سریال «جوجه روباتی»،  «تاج» و «ترور» می‌شود. او فیلم هم در دست ساخت یا اکران داشته است  که عبارتند از:

«زنان خاص» ساخته کلی ریکارت/ Certain Women

زمان اکران: ۱۴ اکتبر ۲۰۱۶

این فیلم اقتباس سینمایی از داستان‌های کوتاه میل ملوی درباره زندگی مردم در یک شهر کوچک است و سه زن را در مرکز توجه قرار داده است. از دیگر بازیگران فیلم می‌توان به کریستن استورات، میشل ویلیامز و روزانا آرکت اشاره کرد.

«متحد» به کارگردانی رابرت زمکیس/ Allied

زمان اکران: ۲۳ نوامبر ۲۰۱۶

این تریلر درام در سال ۱۹۴۲ و در جریان جنگ جهانی دوم می‌گذرد. یک مامور فرانسوی در ماموریت شمال آفریقا عاشق زنی می‌شود. او پس از ازدواج متوجه می‌شود او جاسوس نازی‌ها بوده است. فیلمنامه این فیلم نوشته استیون نایت است و در این فیلم برد پیت در برابر ماریون کوتیار بازی کرده است.

«آخرین چهره» به کارگردانی شان پن/ The Last Face

زمان اکران: ۱۱ ژانویه ۲۰۱۷

در این درام کارگردانی با بازی شارلیز ترون از یک آژانس در آفریقا با یک پزشک با بازی خاویر باردم آشنا می‌شود که به دنبال انقلاب سیاسی و اجتماعی است … شان پن این فیلم را بر مبنای فیلمنامه ارین دیگنام ساخت و جز شارلیز ترون و خاویر باردم، آدل اکسارکوپولوس نیز بازیگر آن بوده است.

بانی فیلم  

نظرات
ADS
ADS
پربازدید