Performancing Metrics

«شادترین روز» جایزه زوریخ را برد | اتاق خبر
کد خبر: 374156
تاریخ انتشار: 13 مهر 1395 - 19:08
«شادترین روز» ساخته جوهو کیوسمانن جایزه بخش رقابت بین‌المللی جشنواره فیلم زوریخ را به خانه برد.

به گزارش اتاق خبر، فیلم سیاه و سفید «شادترین روز» از فنلاند که درامی درباره بوکس بازی است به عنوان برنده بخش رقابت فیلم خارجی زبان جشنواره فیلم زوریخ انتخاب شد.

اسم کامل این فیلم «شادترین روز در زندگی اولی ماکی» است که درباره رقابت‌های پر وزن جهان در سال ۱۹۶۲ ساخته شده که در نهایت به رقابت بین اولی ماکی نانوای فنلاندی و دیوی مور ورزشکار عنوان‌دار آمریکایی منجر شد. این فیلم که اولین تجربه کارگردانی سازنده‌اش است در جشنواره کن امسال نیز به عنوان برنده بخش نوعی نگاه انتخاب شد و به عنوان نماینده فنلاند در اسکار بخش خارجی زبان ۲۰۱۷ نیز معرفی شده است.

جایزه بخش مستند زوریخ به «خانم ب، زنی از کره شمالی» رسید که دومین فیلم بلند مستندساز فرانسه تحصیل کرده سئولی جیرو یون است. این فیلم ظرف سه سال ساخته شده و روایتگر سرخوردگی یک مقام کره شمالی است که ابتدا قاچاقچی عبور مردم بوده و حالا یک آبدارچی در سئول است.   

جایزه بهترین فیلم بلند آلمانی زبان هم به «ذخایر پنهان» ساخته والنتین هیتس کارگردان اتریشی رسید. این فیلم نگاهی به آینده وین دارد؛ آینده‌ای که در آن مردم دیگر حق مردن هم ندارند و زنده نگاه داشته می‌شوند تا زمانی که دیگر نه از نظر مغزی و نه از نظر جسمی فایده‌ای برای اقتصاد نداشته باشند. در این فیلم کملنتس شیک در نقش بیمه‌گر مرگ ظاهر شده است.

جایزه استعداد نوظهور سوییس هم برای بهترین فیلم سوییسی به «اروپایی که او دوست دارد» ساخته ژان گاسمن رسید که نگاهی به بیست چیز در زندگی مدرن امروز اروپاست.

هیو گرانت بازیگر بریتانیایی جایزه آیکون طلای امسال جشنواره فیلم زوریخ را برای یک عمر دستاورد هنری دریافت ‌کرد.

امسال سینمای ایران دو نماینده در این جشنواره داشت و «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی در بخش «گالا» که مختص بهترین فیلم‌های اکران نشده سال است روی پرده رفت و مستند «رویاهای دم صبح» به کارگردانی مهرداد اسکویی نیز در بخش «بردر لاینز» به نمایش درآمد.

دوازدهمین دوره جشنواره فیلم زوریخ از روز پنجشنبه ۲۲ سپتامبر (یکم مهر) کار خود را با نمایش فیلم استرالیایی «لیون» یا «شیر» شروع کرده بود.

مهر 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید