Performancing Metrics

وحدت و انسجام ملی عراق عامل اصلی گذر از شرایط حساس کنونی است | اتاق خبر
کد خبر: 374171
تاریخ انتشار: 13 مهر 1395 - 21:32
امیرعبداللهیان در دیدار با راجح الموسوی:
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در آستانه برگزاری کمیته اجرایی بین‌المجالس کشورهای اسلامی، روز دوشنبه با راجح الموسوی، سفیر عراق در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

اتاق خبر: حسین امیر عبداللهیان در ابتدای این دیدار، ضمن تاکید بر اهمیت مناسبات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و عراق گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران حمایت همه جانبه از دولت و ملت عراق در مبارزه با تروریسم است و رایزنی‌های منظم و مستمر سیاسی و پارلمانی میان مقامات دو کشور در شرایط کنونی منطقه حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اهمیت ثبات و امنیت عراق برای جهان اسلام و منطقه، وحدت و انسجام ملی را عامل اصلی گذر از شرایط حساس کنونی دانست.

عراق در مبارزه با تروریسم در منطقه قوی و پیشتاز است

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، ضمن مثبت ارزیابی نمودن روند تحولات در عراق گفت: کسانی که می‌گفتند حکومت عراق توانایی مبارزه با تروریسم و غلبه بر مشکلات را ندارد، شاهد هستند که عراق در مبارزه با تروریسم در منطقه قوی و پیشتاز است.

امیرعبداللهیان در ادامه برگزاری نشست کمیته اجرایی بین‌المجالس کشورهای اسلامی که به زودی در ترکیه برگزار می‌شود را در شرایط حساس کنونی منطقه، مهم دانست و هماهنگی هرچه بیشتر مجالس کشورهای اسلامی، از جمله مجالس ترکیه و عراق را حائز اهمیت خواند.

قدردانی از تلاش‌های دولت و ملت عراق در میزبانی زائران اربعین حسینی

وی افزود: برگزاری این نشست پیام مهمی به همراه خواهد داشت و در حل مسائل مهم منطقه تاثیرگذار خواهد بود.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل، در این دیدار از تلاش‌های دولت و ملت عراق در میزبانی زائران اربعین حسینی در سال گذشته قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با تلاش‌های دولت و ملت عراق، امسال نیز مراسم باشکوه اربعین حسینی همچون سال گذشته در امینت کامل برگزار شود.

راجح الموسوی: عراق و ایران پیوندی ناگسستنی دارد

راجح الموسوی، در این دیدار، با همسو دانستن دیدگاه‌های دو کشور نسبت به موضوعات و مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای و جهان اسلام، همکاری بیشتر در چارچوب منافع مشترک را خواستار شد.

سفیر عراق، افزود: عراق و ایران پیوندی ناگسستنی دارد و دو کشور می‌بایست با بکارگیری ظرفیت‌های دینی و فرهنگی و تاریخی، برای تحکیم و ثبات امنیت در منطقه تلاش کنند.

قدردانی از حمایت‌های همه‌جانبه  ایران در مبارزه با تروریسم در عراق

وی همچنین ابراز امیدواری کرد کشورهای اسلامی با همکاری و همبستگی یکدیگر بتوانند در جهت تحقق جایگاه واقعی اسلام در عرصه بین‌الملل گام بردارند.

راجح الموسوی در پایان از حمایت‌های همه‌جانبه جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در عراق قدردانی کرد.

سفیر عراق در ایران، تشکیل گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و عراق در مجلس دهم را مهم ارزیابی کرد.

منبع: ایسنا

95103

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید