Performancing Metrics

ابراز تاسف شدید دی میستورا از تعلیق مذاکرات روسیه و آمریکا درباره سوریه | اتاق خبر
کد خبر: 374182
تاریخ انتشار: 13 مهر 1395 - 22:48
سازمان ملل به راه حل سیاسی متعهد است؛
فرستاده سازمان ملل به سوریه متعهد شد که همچنان به تلاش‌هایش برای حل سیاسی بحران سوریه ادامه بدهد.

اتاق خبر:دفتر استفان دی‌ میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: سازمان ملل همچنان برای حل سیاسی بحران سوریه صرف نظر از نتایج ناامیدکننده گفتگوهای طولانی و فشرده روسیه و آمریکا درباره سوریه ادامه می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: تیم انسانی سازمان ملل در سوریه همچنان به فعالیت طاقت فرسای خود برای رساندن بدون مانع کمک‌ها به دست غیرنظامیان سوری ادامه می‌دهد. این نهاد بین‌المللی هرگز اجازه نخواهد داد سرنوشت مردم سوریه به نزاع خشونت آمیز و بی‌پایان گره بخورد.

دی میستورا همچنین نسبت به اینکه مذاکرات روسیه و آمریکا به نتایج مثبتی نرسید شدیدا ابراز تاسف کرد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که واشنگتن مذاکراتش با مسکو درباره اجرای آتش‌بس را به حالت تعلیق درآورد.

دی میستورا در جریان بازدید بان کی مون،‌ دبیرکل سازمان ملل از مقر اروپایی این سازمان در ژنو گفت:‌ ما تلاش می‌کنیم دیدارهایی باشد اما بعد انسانی از نظر ما یک اولویت است.

دی میستورا نسبت به بمباران بیمارستان در حلب ابراز نارضایتی کرد و گفت: این مساله با قوانین انسانی مغایرت دارد و ما هرگز سوری‌ها را تنها نمی‌گذاریم.

وی افزود: مساله از نظر ما تصمیم و اراده است و آیا شما ۳۵۰ هزار غیرنظامی را تنها می‌گذارید مسلما نه. از این رو مساله خوشبینی یا بدبینی من نیست اما مهم از نظر من این است که هرگز مردم سوریه را رها نمی‌کنم.

دی میستورا ادامه داد: باید برخی از مردم را از مناطق درگیر خارج کنیم. باید کمک‌ها به دست مردم برسد اما تا زمانی که بمباران ادامه یابد این امر ممکن نیست.

فرستاده سازمان ملل به سوریه تصریح کرد، بعد انسانی در اولویت مذاکرات مربوط به بحران سوریه است و تلاش‌ها برای خارج کردن غیرنظامیان و امدادرسانی‌ها به مناطق محاصره ادامه خواهد داشت.

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مسکو و دمشق را به تشدید حملات علیه مناطق غیرنظامیان متهم کرد و گفت که این تصمیم به آسانی گرفته نشده است.

وی گفت: ارتش‌های روسیه و آمریکا همچنان از کانال ارتباطی برای ممانعت از وقوع حادثه‌ای میان آن‌ها در سوریه ادامه استفاده خواهند کرد.

کاخ سفید بار دیگر بر مخالفت باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا با متوسل شدن به حمله زمینی برای حل بحران در سوریه به عنوان یکی از گزینه‌های جایگزین تأکید کرد.

مبنع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید