Performancing Metrics

لغو پاره‌ای از تحریم‌های مالی آمریکا علیه سودان | اتاق خبر
کد خبر: 374200
تاریخ انتشار: 14 مهر 1395 - 01:34
وزیر دارایی سودان اعلام کرد، آمریکا تحریم‌های اعمال شده بر برخی از مبادلات بانکی سودان را لغو کرد؛ اقدامی که فضای تجاری و بشردوستانه این کشور را بهبود می‌بخشد.

اتاق خبر:بدرالدین محمود، وزیر دارایی سودان به خبرنگاران در خارطوم گفت: دولت آمریکا به دولت سودان اطلاع داد که تحریم‌ها بر برخی مبادلات بانکی غیرتجاری با سودان را لغو کرده است.

وی افزود: این اقدام به نفع وضعیت بشردوستانه و جو تجاری خواهد بود که به خاطر دو دهه تحریم‌های اقتصادی اعمال شده از سوی واشنگتن به شدت آسیب دیده است. این تصمیم صفحه جدیدی را باز خواهد کرد و مبادلات بانکی فردی و بشردوستانه را تسهیل می‌بخشد.

بدرالدین محمود ادامه داد: این تصمیم همچنین اجازه خواهد داد تا مبادلات تجاری که مجوز آن از سوی دفتر کنترل اموال و دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا صادر شده، اجرایی شوند. این اقدام منجر به کاهش ارزش دلار آمریکا نسبت به وجه رایج داخلی نیز می‌شود.

وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه اعلام کرد: تحریم‌های اقتصادی و مالی آمریکا علیه سودان بر مبادلات غیرتجاری، نقل و انتقالات فردی و ارسال کمک‌های بشردوستانه اعمال نخواهد شد.

پس از آنکه وزیر امور خارجه آمریکا در سال 1993 سودان را "حامی دولتی تروریسم" دانست، چهار سال بعد یعنی در سال 1997 میلادی تحریم‌های اقتصادی، تجاری و مالی را علیه این کشور اعمال کرد.

منبع: ایسنا

95103

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید