Performancing Metrics

2700 میلیارد ریال درآمد سالانه کمیته امداد در حوزه صدقات | اتاق خبر
کد خبر: 374345
تاریخ انتشار: 14 مهر 1395 - 17:22
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: درآمد کنونی این نهاد در حوزه صدقات سالانه حدود 2 هزار و 700 میلیارد ریال است.

اتاق خبر:علی محمد ذوالفقاری عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در مشهد افزود: حوزه مشارکت مردمی غیر از فرهنگ سازی وظیفه دارد بخشی از منابع فرآیند محرومیت زدایی کمیته امداد را تامین کند.
وی ادامه داد: یکی از طرحهایی که معاونت مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) در این مسیر استفاده می کند، طرح زکات است. همین محل پارسال 2 هزار و 300 میلیارد ریال درآمد داشت.
معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی دیگر از طرحها را 'اکرام یتیم' اعلام و بیان کرد: نزدیک به یک میلیون نفر به عنوان حامی از ایتام و خانواده های محسنین حمایت می کنند که پارسال حدود 3 هزار و 300 میلیارد ریال کمک کردند.
وی گفت: از طرحهای دیگر کمیته امداد برای جذب مشارکتهای مردمی استفاده از شبکه های نیکوکاری است که پارسال مردم یک هزار و 300 میلیارد ریال در این چارچوب مشارکت کردند.
ذوالفقاری افزود: طرحهایی مثل جشن عاطفه ها، جشن نیکوکاری، جشن رمضان و جشنهای ازدواج از دیگر طرحهایی هستند که از این محل نیز درآمدهای مختلف در طول سال وجود داشته است.
وی ادامه داد: در مناسبتهایی همچون 21 ماه رمضان به عنوان روز اکرام ایتام و عید قربان به عنوان جذب درآمد از محل قربانی حاجیان و مناسبتهای دیگر هم کمیته امداد از کمکهای مردم و مشارکت آنها به منظور فقرزدایی استفاده می کند.
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنین گفت: این نهاد با بسیاری از موسسات خیریه تعامل دارد که باید این تعامل بیشتر شود. به عنوان مثال در جمع آوری کمک، اطعام، تهیه جهیزیه و توزیع خدمات بسیاری از خیریه ها فعال هستند و خدمت رسانی می کنند و بسیاری از خیریه ها هم با کمیته امداد اهداف مشترکی دارند.
وی افزود: کمیته امداد به دنبال این است که با خیریه ها اقدامات مشترک انجام دهد، یکی از این کارها جلوگیری از همپوشانی در ارائه خدمت است تا یک مددجو از چند خیریه کمک نگیرد.
او ادامه داد: یکی دیگر از کارها مشخص شدن قلمرو فعالیتی خیریه هاست تا کمیته امداد بتواند در جاهای خالی که سایر موسسات خیریه فعالیت ندارند، کار کند.
ذوالفقاری گفت: یکی از مشکلات با خیریه ها این است که بیشتر در مناطق برخوردار شهرها مستقر هستند و در مناطق کمتر برخوردار و فقیرنشین یا روستاها کمتر خیریه ها استقرار دارند.
وی افزود: کمیته امداد تلاش کرده مشارکت مردم در فرآیند فقرزدایی صرفا مشارکت مالی نباشد بلکه بتوانند در خدمات و ارائه کالا به نیازمندان هم خدمت رسانی کنند، به طور مثال هم اکنون در شبکه های نیکوکاری خود مردم علاوه بر کمک نقدی ارائه خدمت می کنند یعنی پزشک، معلم و یا هر حرفه دیگری بخشی از خدمات خود را رایگان ارائه می دهند.
او ادامه داد: حدود 10 میلیون نفر از مردم در کمیته امداد امام خمینی(ره) مشترک هستند که در امر کمک به نیازمندان مشارکت دارند. تجلیل از خیران، دسته بندی آنها و جدی گرفتن نقششان در فرآیند خدمات رسانی مدنظر کمیته امداد قرار دارد.
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: از این 10 میلیون مشترک حدود هشت میلیون در بخش صدقات، یک میلیون مشترک در طرح اکرام و حدود یک میلیون مشترک هم در طرح زکات و سایر طرحهای ویژه کمیته امداد حضور و فعالیت دارند.
وی افزود: 10 میلیون مشترک دیگر می توانند به کمیته امداد بپیوندند و دارای ارتباط نظام مند با این نهاد شوند.
او ادامه داد: در کمیته امداد بطور متوسط سالانه 36 میلیون بار به کمک کنندگان و یاری دهندگان امداد کمک می شود که از این تعداد مراجعه 29 میلیون بار آن برای تخلیه صندوقهای صدقات است.
ذوالفقاری گفت: برای اینکه این رفت و آمد ضابطه مند شود به دنبال افزایش سطح آموزش و آگاهی ماموران خود هستیم تا خیران به شکل دقیق بدانند کمکی که می کنند چه تاثیری در فرایند حل مشکل فقر داشته و دارد.
وی افزود: کیفیت بخشیدن به عمق خدمات خیر هم در دستور کار است و کمیته امداد در این فضا می خواهد اطلاعات خیر را درباره کمیته امداد امام خمینی(ره) افزایش دهد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید