Performancing Metrics

بازآفرینی شهری، دستور کار جدید توسعه پایدار | اتاق خبر
کد خبر: 374356
تاریخ انتشار: 14 مهر 1395 - 09:58
مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت: بازآفرینی بافت‌های هدف، به‌عنوان یکی از سیاست‌های اصلی و در اولویت توسعه پایدار در وزارت راه و شهری مطرح است.

اتاق خبر: محمدسعید ایزدی در همایش ساخت شهر پایدار - تلاقی نگاه ایرانی و فرانسوی به بیان مسائل و مشکلات محله‌های هدف بازآفرینی شهری پرداخت و اظهار کرد: محله‌های هدف بازآفرینی، در طول دهه اخیر با مسائل و مشکلاتی نظیر فقر شهری، فقر بهداشتی و آموزشی، فقر خدمات پایه (روبنایی و زیربنایی: شبکه فاضلاب، شبکه آب و ....)، مواجه بوده اند.
وی کیفیت  پایین زندگی و ناکارآمدی نظام جابجایی، تحرک، جنبش و پویایی شهری در یک نظام ساختاری  و یکپارچه شهری را از جمله دیگر مشکلات در محله‌های هدف بازآفرینی شهری  دانست و گفت: تاب‌آوری پایین شهرها در مواجهه با بلایا و مخاطرات طبیعی و توسعه نامتعادل و ناهماهنگ و توزیع نابرابر خدمات شهری، از دیگر مشکلات این محله‌ها به شمار می‌آید.
ایزدی با بیان اینکه بیش از 30 درصد از عرصه شهرها در محله‌های هدف بازآفرینی شهری قرار دارند، اظهار داشت: بالغ بر 19 میلیون نفر از جمعیت  ( یک سوم  از جمعیت کشور) در مناطق ناکارآمد شهری زندگی می‌کنند.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروزه زمانی است که نباید صرفاً به بازآفرینی فیزیکی توجه داشت بلکه به‌منظور ارتقای کیفیت زندگی در محدوده‌ها و محله‌های هدف، ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و مسائل زیست‌محیطی  ساکنان در این مناطق، می‌بایست به‌طور توأمان موردتوجه قرار گیرد.
ایزدی دستورکار جدید شهری را ابزاری مناسب برای ارتقای کیفیت زندگی ساکنان اعلام کرد و گفت: بازآفرینی بافت‌های هدف شهری به‌عنوان دستورکاری جدید، سر فصل کار شرکت عمران و بهسازی قرار دارد.
معاون وزیر راه و شهر سازی  تصریح کرد: توانمندسازی گروه و اجتماعات ساکنان در محدوده‌ها و محله‌های هدف، از ویژگی‌های بارز  بازآفرینی شهری به شمار می‌آید و توجه به مفهوم محله‌گرائی از دیگر ویژگی‌های بازآفرینی شهری  در این مناطق است.
ایزدی محله‌های هدف بازآفرینی را به‌عنوان فرصتی برای توسعه شهرها معرفی کرد و افزود: با بازگشت به درون شهرها می‌توان از بسترها و ظرفیت‌های موجود در این مناطق به بهترین شیوه ممکن بهره جست و به توسعه پایدار دست یافت. 

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید