Performancing Metrics

اما تامپسون برای حقوق کودک مبارزه می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 374420
تاریخ انتشار: 15 مهر 1395 - 00:18
اما تامپسون و استنلی توچی با هم در فیلمی با اقتباس از رمانی از ایان مک ایوان جلوی دوربین می‌روند.

به گزارش اتاق خبر، اما تامپسون به زودی در فیلمی اقتباسی به قلم ایان مک ایوان که با اقتباس از رمانی با عنوان «قانون کودکان» نوشته خود او خلق شده، نقش‌آفرینی می‌کند. او در این فیلم با استنلی توچی جلوی دوربین می‌رود و این فیلم را ریچارد ایر کارگردانی خواهد کرد.

در حالی که از هم اکنون حقوق پخش این فیلم فروخته شده، اعلام شده بی‌بی‌سی از تهیه‌کنندگان فیلم خواهد بود و کار فیلمبرداری در نقاط مختلف لندن و در نیمه اکتبر آغاز می‌شود. فیون وایتهد که در فیلم آینده کریستوفر نولان با عنوان «دانکرک» بازی کرده از دیگر ستارگان این فیلم خواهد بود.

در این فیلم تامپسون در نقش فیونا مِی بازی می‌کند که قاضی ساکن لندن است و برای هوش و قضاوتش تحسین می‌شود و به خوبی از پس پرونده‌های پیچیده و سخت حقوق خانواده برمی‌آید. اما موفقیت حرفه‌ای او تنها شکست‌های زندگی شخصی و غم و اندوهش را پنهان می‌کند. او همیشه از این که بچه‌دار نشده است حسرت می‌خورد و حالا بعد از سی سال ازدواج‌اش هم در شرایط بدی به سر می‌برد. او باید بهای سنگینی برای کارش بپردازد و ازدواجش با پروفسوری آمریکایی به نام جک با بازی توچی تحت تاثیر کار سخت او در آستانه فروپاشی قرار می‌گیرد.

این لحظه‌ای است که شخصیت اصلی فیلم با بحران روبه رو می‌شود و این در حالی است که او به شدت گرفتار پرونده «آدام» با بازی وایتهد است. او پسر فوق‌العاده‌ای است که با انتقال خون که به معنی نجات زندگی‌اش خواهد بود، مخالف است و تنها ۳ ماه برای نجات زندگی او وقت هست. آیا فیونا می‌تواند او را راضی کند که با این کار زندگی‌اش را نجات دهد؟

در هر حال فیونا تلاشش را می‌کند و آدام را در بیمارستان ملاقات می‌کند و این دیدار به رابطه‌ای بسیار دوستانه منجر می‌شود که در نهایت شاید بتواند زندگی این پسر جوان را نجات دهد. این قاضی مبرز نیز تلاش دارد تا با استفاده از قانون کودکان زیر ۱۸ سال بتواند کاری برای نجات زندگی او انجام دهد.

حقوق پخش این فیلم برای نقاط مختلف جهان از جمله کانادا، بریتانیا، آلمان، اسپانیا، استرالیا، ژاپن و آمریکای لاتین فروخته شده و کشورهای بنلوکس و اسکاندیناوی و یونان نیز به محض ساخته شدن تماشاگر این فیلم خواهند بود.

اما تامپسون متولد ۱۵ آوریل ۱۹۵۹، هنرپیشه، کمدین و فیلم‌نامه‌نویس انگلیسی است. این بازیگر ۵۶ ساله که در سال ۱۹۹۲ برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیمل «هواردز اند» شد و در سال بعد نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن و نیز بازیگر نقش مکمل زن بود، در سال ۱۹۹۵ نیز بار دیگر نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم «عقل و احساس» شد. او برای همین فیلم برنده جایزه اسکار بهترین فیلم‌نامه اقتباسی آن سال نیز شد. وی چندین نامزدی گلدن گلوب و بفتا را نیز در کارنامه دارد. این بازیگر که چند سالی همسر کنت برانا بود و بعد با گرگ وایز ازدواج کرد که تاکنون هم ادامه دارد، در سال ۲۰۱۵ با فیلم «پیاده روی در جنگل» در کنار رابرت ردفورد بازی کرد و از بازیگران فیلم «سوخته» در کنار بردلی کوپر هم بود. او امسال تا کنون با فیلم  «تنها در برلین» ساخته وینسنتپرز در فرانسه روی پرده‌های نقره‌ای رفته که درامی تاریخی زندگینامه‌ای است که در برلین در سال ۱۹۴۰ می‌گذرد و با فیلم «دیو و دلبر» ساخته بیل کاندون نیز سال آینده راهی سینماها خواهد شد.

در عین حال ایان مک‌ ایوان که هم نویسنده رمان و هم نویسنده فیلمنامه فیلم «قانون کودکان» است، از شناخته‌شده‌ترین و محبوب‌ترین نویسندگان حال حاضر بریتانیایی است. رمان‌های اخیر او موضوع‌های بسیار گسترده و متنوعی را دربر گرفته‌اند. او چند سال پیش با رمان «خورشیدی» به موضوع تغییرات شدید وضعیت آب و هوایی پرداخت و بعد با «شیرینی دوست» به موضوع‌های جاسوسی دوران جنگ سرد علاقه نشان داد.

اما رمان جدید او که «قانون کودکان» نام دارد، موضوعی حتی جالب‌تر و متفاوت‌تر را مورد بررسی قرار می‌دهد. این رمان ۲۴۰ صفحه‌ای از این نویسنده بریتانیایی دو سال پیش منتشر شده است.

 

بانی فیلم

نظرات
ADS
ADS
پربازدید