Performancing Metrics

نبود استاندارد مانع صادرات گوشت مرغ اردبیل | اتاق خبر
کد خبر: 374462
تاریخ انتشار: 15 مهر 1395 - 08:12
تولید گوشت سفید در اردبیل به تأکید مدیران دامپزشکی استان بیش از مصرف داخلی است، اما نبود استاندارد در بحث کشتار مانع از توسعه صادرات برون‌مرزی این تولید مازاد شده است.

اتاق خبر: صادق صالحی ، در این خصوص تصریح کرد: در حال حاضر صادرات گوشت مرغ اردبیل به استان‌های همجوار انجام می‌شود و این در وضعیتی است که کیفیت مرغ تولیدی در این استان به مراتب بیشتر از بسیاری از استان‌ها است.

وی افزود: به دلیل محدودیت‌ها و استانداردهایی که برای کشتار و بسته‌بندی گوشت مرغ در بازارهای جهانی وجود دارد، عملاً صادرات گوشت مرغ اردبیل امکان‌پذیر نیست و برخی تجربه‌ها موفق نبوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان با تأکید به اینکه برخی گمانه‌ها در خصوص صادرات مرغ و در ادامه افزایش قیمت آن در بازار داخلی اردبیل مورد قبول نیست چرا که در واقع صادراتی انجام نمی‌شود و صادرات فقط به استان‌های همجوار است.

صالحی با تأکید به اینکه استان اردبیل یکی از استان‌های موفق در تولید گوشت سفید است و به لحاظ کیفیت و سطح تولید می‌تواند وارد بازارهای جهانی شود، اضافه کرد: در دهه فجر امسال بزرگ‌ترین کشتارگاه صنعتی طیور کشور در شهرستان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اذعان به پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی این پروژه عمرانی ادامه داد: در این کشتارگاه پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات مستقر شده و می‌تواند متناسب با استانداردهای روز جهانی نسبت به کشتار و بسته‌بندی طیور اقدام کند.

مدیرکل دامپزشکی استان با تأکید به سطح کمی فعالیت این کشتارگاه متذکر شد: در پی راه‌اندازی آن برای صادرات گوشت مرغ به روسیه و بازار سایر کشورها هدف‌گذاری می‌شود.

صالحی تصریح کرد: در حال حاضر استان اردبیل یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان پا و پنجه مرغ محسوب می‌شود و به دلیل فعالیت کارگاه مجهزی در شهرستان نمین در نیمه اول سال جاری هزار و ۴۰۰ تن پا و پنجه به ویتنام صادر شد.

وی با اشاره به کیفیت و بازارپسندی پای مرغ تولیدی در اردبیل افزود: صادرات پا و پنجه مرغ استان در چند سال اخیر روند صعودی داشته است.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید