Performancing Metrics

وزیر ورزش: طرح سرشماری موتور محرک پیشرفت جامعه است | اتاق خبر
کد خبر: 374530
تاریخ انتشار: 15 مهر 1395 - 15:14
نشست بررسی راهکارهای مشارکت جامعه ورزش در سرشماری نفوس و مسکن 95؛
وزیر ورزش و جوانان از جامعه ورزش دعوت کرد تا با شرکت در طرح سرشماری نفوس و مسکن، به توسعه و تعالی کشور کمک کنند.

دكتر محمود گودرزي

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، محمود گودرزی که عصر چهارشنبه در نشست بررسی راهکارهای مشارکت جامعه ورزش در طرح سرشماری نفوس و مسکن سال 95 سخن می‌گفت، ضمن تشکر از مسئولان مرکز آمار ایران برای مشارکت دادن جامعه بزرگ ورزش کشور در این امر ملی، زیر بنایی و مبنایی، گفت: امروز اصلی‌ترین منبع قدرت، دانش و دانش نیز مبتنی بر اطلاعات است که هرچه این دانش، اطلاعات عمیق‌تر، ریشه‌ای‌تر و پخته‌تری داشته باشد، آن جامعه قدرتمندتر خواهد بود.

به گفته گودرزی، اطلاعات باید به صورت یک بانک وجود داشته باشد تا دستگاه‌هایی که به دنبال توسعه پایدار هستند، بتوانند از آن استفاده کنند و از آن محصول در جهت تعالی کشور بهره‌برداری کنند.

در این نشست که رئیس مرکز آمار ایران، مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و نیز مدیران ستادی و استانی وزارت ورزش و جوانان نیز حضور داشتند، وزیر ورزش و جوانان با منطبق خواندن طرح سرشماری نفوس و مسکن سال  95 با توسعه کشور، گفت: این طرح  موتور محرک توسعه و پیشرفت جامعه است. اگر بدانیم که در کشور ما چه می‌گذرد و جمعیت ما از لحاظ سنی، درآمد خانوار، وضعیت مالکیت و... چگونه است، می‌توان بهره‌برداری‌های مناسبی از آن داشت.

او ادامه داد: در این راستا پیشنهادی به آقای دکتر عادل آذر، رئیس سابق مرکز آمار ایران دادم تا چند سئوال هم از ورزش در این طرح سرشماری نفوس گنجانده شود که ببینیم مردم ما چقدر ورزش می‌کنند و کلا چه نگاهی به ورزش دارند تا با یک اطلاعات صحیحی بتوانیم برنامه‌ریزی کنیم. این آمار مبنا و اطلاعات برنامه‌های ما در آینده خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که جامعه ورزش کشور، مثل جامعه هنرمندان، فرهیختگان و نخبگان جامعه مرجع محسوب می‌شود، گفت: کسانی که اثرات خوبی بر مردم دارند، اگر در یک حرکت پیشرو باشند، مردم نیز دنباله‌رو آن‌ها خواند بود.

او ضمن دعوت از جامعه ورزش کشور برای مشارکت در این طرح گفت: در کشور بیش از 3 میلیون و 500 هزار ورزشکار در حوزه قهرمانی و بیش از 17 میلیون نفر در حوزه ورزش همگانی فعالیت می‌کنند و من دعوت می‌کنم که در این امر بسیار لازم و ضروری و مفید برای کشور مشارکت داشته باشند و از دیگر دوستان حاضر هم می‌خواهم که همه ورزشکاران و ورزش‌دوستان را به مشارکت در این امر مهم در توسعه و تعالی کشور ترغیب کنند.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید