Performancing Metrics

تصمیم ولوو برای تبدیل شدن به یک اس یو وی ساز | اتاق خبر
کد خبر: 374538
تاریخ انتشار: 15 مهر 1395 - 16:03
بنا به گفته پیتر مرتنز، مدیر تحقیق و توسعه ولوو این خودورساز سوئدی قصد دارد تمرکز خود را بیش از هر مدل دیگری بر روی اس یو وی ها و کراس اوورها بگذارد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از autocar ، وی که در مراسم رونمایی از V90 کراس کانتری سخنرانی می‌کرد، اعلام کرد XC40 کراس کانتری نیز در اوایل ۲۰۱۸ وارد بازار خواهد شد. XC40 پس از نمونه های هاچ بک و استیشن واگن سومین مدل از سری ۴۰ ولوو خواهد بود.

تصمیم ولوو برای تبدیل شدن به یک اس یو وی ساز

تصمیم ولوو برای تبدیل شدن به یک اس یو وی ساز

مرتنز ادامه داد : « امروزه سلیقه مشتریان به ویژه در آمریکا، چین و سوئد به سمت محصولات اس یو وی و کراس کانتری سوق پیدا کرده است. اینکه چه تعداد از XC40 در سال به فروش خواهد رسید را نمی‌توان از الان بیان کرد اما امیدواریم به اندازه فروش متوسط سایر محصولات شرکت در شش ماه اخیر باشد. »

سال گذشته فروش جهانی ولوو ۵۰۳ هزار دستگاه بود که بیش از نیمی از آن یعنی ۲۶۷ هزار دستگاه را مدل های کراس کانتری و XC تشکیل می‌دادند. در حال حاضر نیز پرفروش ترین مدل ولوو XC60 می‌باشد که در سال گذشته نزدیک به ۱۶۰ هزار دستگاه فروش داشته و پس از آن ولوو V40 با فروش تنها ۸۳ هزار دستگاه قرار دارد.

همچنین ولوو در این مدت ۴۰ هزار دستگاه XC90، ۳۰ هزار XC70 و ۲۳ هزار V40 کراس کانتری فروخته است. این در حالی است که در شش ماهه اول سال جاری فروش XC90 با افزایشی چشمگیر به ۵۲ هزار دستگاه نزدیک شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال به بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه برسد.

XC70 نیز رشد ۲۰ درصدی نسبت به رقم ۱۹ هزار دستگاه در مدت مشابه سال قبل را تجربه کرده و فروش V60 در این بازه ۱۰ هزار و سیصد دستگاه بوده است. تنها XC60 و V40 کراس کانتری بوده اند که با کاهش اندک در فروش مواجه شده اند.

 

منیع : اخبار خودرو

94105

نظرات
ADS
ADS
پربازدید