Performancing Metrics

شناسایی 206 هزار کارگاه ناایمن در کلانشهرهای کشور | اتاق خبر
کد خبر: 374710
تاریخ انتشار: 16 مهر 1395 - 16:33
معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به سند آسیب‌شناسی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی که در اواخر سال 1393 به تصویب دولت رسید، گفت: در راستای اجرای بندهای این سند، 206 هزار و 600 گزارش به ادارات وزارت کار در جهت ناایمن بودن کارگاه‌

اتاق خبر: علی نوذرپور ، حوزه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی که از موضوعات مبتلابه شهروندان است و آتش سوزی‌ها سالیانه خسارت‌های مالی و جانی بسیاری به واسطه این موضوع به شهروندان وارد می‌شود، لزوم توجه و اهمیت این بخش را به ویژه در کلانشهرها مشخص می‌کند.

وی افزود: سازمان‌های آتش‌نشانی در سراسر کشور با محدودیت‌ها و معذوریت‌های بسیاری مواجه هستند که مدیریت غیرهماهنگ شهری در برخورد با حوادث از پراهمیت‌ترین معضلات آنهاست. برهمین اساس سندی تحت عنوان سند آسیب‌شناسی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در اواخر سال 1393 به تصویب دولت رسید که مصوبات آن موجب ایجاد مدیریت هماهنگ در شهرها را فراهم می‌کند.

معاون سازمان شهرداری‌ها تاکید کرد: این سند از زمان تصویب مورد پیگیری دولت و شهرداری‌ها قرار گرفته و یکی از اقدامات ویژه دولت یازدهم است که موجبات تعامل بیش از پیش دولت و شهرداری‌ها را فراهم می‌کند. در حقیقت از زمان تشکیل کمیسیون تهران و کلانشهرها، اسناد بسیار مهمی در جهت ارتقای کیفیت مدیریت شهرها به تصویب رسیده است.

نوذرپور ارتباط بین سازمان‌های آتش‌نشانی و بازرسان وزارت کار را یکی از بندهای سند آسیب‌شناسی آتش‌نشانی و خدمات ایمنی معرفی کرد و افزود: در گذشته در ارتباط با واحدهای ناایمن شهری بازرسی این وزارتخانه کار نظارت را برعهده داشت و شهرداری‌ها حق نظارت مستقیم را نداشتند اما در این سند به عنوان یکی از بندها سازمان‌های آتش‌نشانی شهرداری‌ها می‌توانند گزارشات ناایمن بودن کارگاه‌ها را به وزارت کار ارجاع کنند و این وزارتخانه نیز باید رسیدگی به این گزارش‌ها را در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی تاکید کرد: از زمان تصویب این بند تا به امروز، بیش از 206 هزار گزارش به ادارات بازرسی این وزارتخانه ارسال شده و منتظر دستور کار اداره بازرسی این وزارتخانه هستیم.

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور رعایت ضوابط ایمنی در بهره‌برداری تجهیزات تحت تملک دولت را از دیگر بندهای این سند خواند و افزود: چنانچه سازمان‌های آتش‌نشانی تشخیص بدهند که در بهره‌برداری از تجهیزات دولتی، خطری شهروندان را تهدید می‌کند، موضوع را به دستگاه مربوطه گزارش می‌کنند تا در کمترین زمان ممکن موارد گزارش شده رفع خطر شود. در حال حاضر 6350 مورد از پارکینگ‌ها، سینماها، پاساژها، جایگاه‌های سوخت و... مورد بازرسی قرار گرفته که از این میان 3000 مورد رفع نقص شده و مابقی نیز در حال پیگیری است.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید