Performancing Metrics

کاهش ۱۱۷ واحدی شاخص بورس در هفته گذشته | اتاق خبر
کد خبر: 374735
تاریخ انتشار: 16 مهر 1395 - 11:59
باوجود افزایش حجم معاملات در ۵ روز کاری گذشته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس تهران ۱۱۷ واحد کاهش یافت و به رقم ۷۷ هزار و ۳۰۰ واحد رسید.

اتاق خبر: در هفته‌ای که گذشت شاخص کل بازده نقدی و قیمتی پس از افت و خیز هایی، نهایتا ۱۱۷ واحد افت کرد و به عدد ۷۷ هزار و ۱۸۳ واحدی رضایت داد اما شاخص آزاد شناور که در ۷ مهر ماه ۱۳۹۵ در تراز ۸۵ هزار و ۹۴۵ واحدی قرار داشت با ۱۲۲.۸ واحد رشد به عدد ۸۶ هزار و ۶۹ واحدی رسید.

همچنین در حالی که شاخص بازار اول توانست از تراز ۵۳ هزار و ۸۳۷ واحدی به رقم ۵۳ هزار و ۹۱۷ واحدی رفته و ۸۰ واحد رشد کند شاخص بازار دوم ۱۲۱۶ واحد افت کرد و وارد کانال ۱۶۹ هزار و ۳۳۲ واحدی شد.

بورس تهران این روزها نیازمند یک محرک قوی است تا بتواند کمی اوضاع را از رخوت بیرون بیاید و شرایط بهتری را برای بازیگرانش رقم بزند در این هفته هرچند که حجم معاملات نسبت به هفته پیش بالا رفت اما این حجم از معاملات نمی تواند بازار سرمایه ایران را با رونق همراه کند.

در بورس ایران که جو روانی بیش از تحلیل های تکنیکالی و فاندامنتال حکمرانی می کند با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری ایران و گمانه زنی درباره کاندیدها این جو روانی می تواند پر رنگ تر شود و شرایط متفاوت تری از قبل برای معامله گران رقم بزند.

در ۵ روز کاری این هفته ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به۱۳۰۶۹ میلیارد ریال بالغ شد که نسبت به هفته قبل با ۲۵ درصد افزایش یافته است.

علاوه بر این  تعداد ۶۳۳۱ میلیون سهم و حق تقدم در ۴۴۵ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با ۵۰ درصد و ۳۰درصد افزایش را نسبت به هفته گذشته تجربه کرد.

این درحالی است که تعداد ۲۰ میلیون واحد از صندوق  های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۲۰۹ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید