Performancing Metrics

فرهنگ عاشورایی عامل شکست ناپذیری نظام است | اتاق خبر
کد خبر: 374761
تاریخ انتشار: 16 مهر 1395 - 23:51
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح فرهنگ عاشورایی را عامل شکست ناپذیری نظام دانست و تاکید کرد: به پشتوانه این فرهنگ، انقلاب اسلامی از مرزهای جغرافیایی ایران فراتر رفته و عامل ثبات و اقتدار منطقه است.

اتاق خبر: سردار حسین دهقان در یادواره 632 شهیدوالامقام و 6 شهید گمنام شهرستان لنگرود که در مسجدجامع لنگرود برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر مبنای کرامت انسان ها شکل گرفته است، اظهار کرد: انقلاب اسلامی برآمده از فطرت است و لذا نظام سلطه از همان ابتدای پیروزی انقلاب به دنبال نابودی آن است.

وی با اشاره به ایستادگی انقلاب مقابل نظام سلطه و استکبار جهانی، افزود: انقلاب اسلامی در استمرار مکتب اسلام و پیوند خورده با غدیر و عاشوراست و هویت خویش را از امامت و ولایت که جوهره اصلی اسلام است، می گیرد لذا زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) است.

سردار دهقان با بیان اینکه در انقلاب اسلامی شهدا جایگاه ویژه ای دارند، تصریح کرد: انقلاب از قیام امام حسین(ع) الگوگیری کرد و لذا شهدا حسین وار مقابل یزید زمان ایستادند. عزت و اقتدار امروز انقلاب در صحنه جهانی نشات گرفته از عزت و اقتدار حسینی است. خانواده شهدا نیز حامی مسیر انقلاب هستند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایام عزاداری محرم را فرصت مناسبی برای تبیین اهداف قیام امام حسین(ع) و ارزش های انقلاب اسلامی دانست و گفت: امویان می خواستند جاهلیت را با لباس اسلام معرفی و دین را تهی کنند، اما امام حسین(ع) برای احیای دین جدش وارد میدان شد و در این راه همه دارایی اش را فدا کرد.

سردار دهقان بزرگترین بدعت در تاریخ اسلام را جایگزینی امامت و خلافت بعد از رحلت پیامبر(ص) دانست و عنوان کرد: امام علی(ع) با فرمان الهی جانشین بعد از رسو الله(ص) بود، اما مسلمانان ولایتمداری را کنار گذاشتند. این انحراف تا زمان خلافت امام علی(ع) ادامه داشت.

وی امام علی(ع) را شهید عدالت معرفی کرد و یادآور شد: در دوران امام حسین(ع)، جامعه اسلامی پذیرای امام بود، اما در همراهی امام دچار تردید شد. در آن دوران امر به معروف و نهی از منکر تعطیل و سنت  رسول الله(ص) محو شده بود لذا امام حسین(ع) باید اقدام می کرد و این خطری برای حکومت یزید محسوب می شد. امام حسین تلاش کرد تا مردم متوجه شوند که راهی جز مقابله با یزید ندارد.

سردار دهقان با بیان اینکه عاشورای حسینی تقابل تمام حق و تمام باطل است، ادامه داد: امام حسین(ع) مظهر خدا و یزید مظهر شیطان است. نهضت امام حسین(ع) برای از بین بردن انحراف و بدعت از جامعه اسلامی بود و لذا انقلاب اسلامی از این نهضت تاسی گرفت. دفاع مقدس نیز جلوه ای از عاشورای حسینی بود و صدام سرنوشت یزید را پیدا کرد.

وزیر دفاع نظام استکباری و صهیونیسم بین المللی را معاویه زمان دانست که در صدد منحرف کردن جامعه است، گفت: جامعه اسلامی زمانی از عزت و اقتدار برخوردار است که حول محور امامت و ولایت باشد لذا دشمن به دنبال جدا کردن جوانان از محور اصلی انقلاب اسلامی است. امام حسین(ع) ظلم و سلطه ظالم را نفی می کرد. امروز مقام معظم رهبری فرمودند «جهاد کبیر به معنای تبعیت نکردن از نظام سلطه است».

وزیر دفاع انقلاب اسلامی را افشاگر چهره زشت نظام سلطه و استکبار دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب مانند کوه آتشفشان آماده انفجار بر سر نظام سلطه است. در دوران دفاع مقدس روحیه شهادت طلبی، ایمان به نصرت الهی و توکل درس هایی بود که رزمندگان در مکتب عاشورا آموخته بودند. ملت ایران در زمان جنگ تجهیزات نظامی عراق را نداشتند، اما پیروز شدند.

وی تصریح کرد: اگر امروز آمریکا و اسرائیل جرات مقابله با ایران را ندارد، به برکت خون شهدا و پشتوانه ملت عاشورایی و ولایتمدار است لذا ما نیازمند کنگره شهدا هستیم.

سردار دهقان فرهنگ عاشورایی را عامل شکست ناپذیری نظام دانست و تاکید کرد: به پشتوانه این فرهنگ، انقلاب اسلامی از مرزهای جغرافیایی ایران فراتر رفته و عامل ثبات و اقتدار منطقه است. انقلاب اسلامی هرگز سنگر جبهه و جهاد را رها نمی‌کند و به دشمن اجازه نخواهد داد که ظلم را بر جهان حاکم سازد. نظام امروز قدرتمندتر از دوران دفاع مقدس است و دشمن این را می داند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح سکوت در مقابل ظلم را جایز ندانست و خاطرنشان کرد: این مهمترین آموزه کربلاست که انقلاب به آن پایبند است. امروز مشاهده می‌کنیم مدعیان خادم الحرمین با سکوت در مقابل ظلم و همراهی با ظالم علیه مسلمانان اقدام می کنند. احیای اسلام از دیدگاه امام حسین(ع) مقابله با ظلم بود و شهدا در این مسیر حرکت کردند.

 

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید