Performancing Metrics

واکنش آمریکا به سامانه‌های ضد هوایی روسیه در سوریه | اتاق خبر
کد خبر: 374776
تاریخ انتشار: 17 مهر 1395 - 03:13
پس از آنکه مسکو تاکید کرد سامانه‌های دفاعی اس ۳۰۰ و اس ۴۰۰ تمامی پهپادها و هواپیماها را در مناطق تحت تصرف دولت دشمق هدف قرار خواهد داد، واشنگتن اعلام کرد به تمامی اقدامات لازم جهت حفظ امنیت خلبانان خود در سوریه ادامه خواهد داد.

اتاق خبر: پیتر کوک، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا اظهارات اخیر مسئولان روسیه مبنی بر مقابله با تمامی پهپادها و هواپیماهایی که در مناطق تحت کنترل دولت دمشق پرواز کنند را تهدید برای خود می‌داند یا نه، گفت: ما همواره اقدامات پیشگیرانه خود در حوزه امنیت کادر پروازیمان را انجام می‌دهیم و این مساله اولویت ماست و به آن ادامه خواهیم داد.

کوک در ادامه با اشاره به توافقنامه روسیه و آمریکا درخصوص حفظ امنیت جنگنده‌های دو کشور در حریم هوایی سوریه، گفت: این توافقنامه راهکاری موثر برای کاهش خطراتی است که جان خلبانان ائتلاف و خلبانان روسی را تهدید می‌کند.

سخنگوی پنتاگون افزود: آمریکا همچنان به استفاده از کانال‌های ارتباطی طبق توافقنامه ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این رابطه اعلام کرد که واشنگتن راه‌های مختلف حل بحران سوریه از جمله راهکارهای غیردیپلماتیک را بررسی خواهد کرد.

کربی در کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن با هشدار اخیر روسیه، از برنامه‌های نظامی خود در سوریه صرف نظر می‌کند، گفت: ما راهکارها و گزینه‌های مختلف را بررسی خواهیم کرد و این وظیفه ما به عنوان یک دولت است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت: گزینه‌های نظامی چه در مناطق پرواز ممنوع و چه مناطق امن خطراتی را با خود دارد.

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه با هشدار نسبت به هرگونه اقدام نظامی علیه ارتش سوریه تاکید کرد که هرگونه حمله هوایی در مناطق تحت کنترل دولت دمشق به منزله تهدید نیروهای نظامی روسیه است.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: پس از آنکه در تاریخ ۱۷ سپتامبر نیروهای سوریه در دیرالزور هدف قرار گرفتند ما تدابیر لازم جهت جلوگیری از تکرار این حوادث برای نیروهای روسی را در پیش گرفتیم.

کوناشنکوف درباره استقرار سامانه اس ۳۰۰ در سوریه نیز گفت: واشنگتن باید این موضوع را درک کند که سامانه‌های دفاع هوایی روسیه زمانی برای بررسی و شناسایی و اهداف موشک‌ها و اینکه کدام طرف آنها را شلیک کرده، ندارند.

وی افزود: امروز اکثر افسران مرکز روسیه در راستای ایجاد آشتی میان طرف‌های درگیر در سوریه تلاش می‌کنند و کمک‌های بشر دوستانه را به مناطق نیازمند می‌رسانند. آنها با رهبران گروه‌های مسلح در بیشتر استان‌های سوریه وارد مذاکره شده‌اند و با تلاش‌های آنان ۷۳۲ منطقه مسکونی و صدها هزار سوری به زندگی عادی خود باز گشته‌اند. به همین دلیل نیز هرگونه حملات موشکی و یا هوایی علیه مناطق تحت کنترل دولت دمشق تهدیدی برای نیروهای نظامی روسیه محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید