Performancing Metrics

بدون کمک نظامی آمریکا هم از عهده مشکلات بر می‌آییم | اتاق خبر
کد خبر: 374786
تاریخ انتشار: 17 مهر 1395 - 05:33
وزیر دفاع فیلیپین:
وزیر دفاع فیلیپین گفته است که اگر آمریکا به معاهده خود در کمک نظامی عمل نکند، فیلیپین از عهده کارهایش بر می‌آید و می‌تواند مدیریت خود را انجام دهد.

اتاق خبر: دلفین لورنزانا، وزیر دفاع فیلیپین گفت، مانیل به دنبال خرید سلاح از چین و روسیه است و در ارتش این کشور هیچ اختلاف نظری با رودریگو دوترته، رییس جمهوری فیلیپین در حذف توافق‌های نظامی و دفاعی با آمریکا وجود ندارد.

اظهارات وزیر دفاع فیلیپین نشان دهنده پشتیبانی مقام‌های ارشد این کشور از دوترته در رویکرد انتقادی و شدیداللحن وی از آمریکاست.

لورنزانا روز چهارشنبه گفته بود دوترته با بیان این مساله که رزمایش‌های نظامی میان آمریکا و مانیل به نفع فیلیپین نیست، ممکن است دچار اشتباه شود اما امروز (جمعه) اعلام کرد که ارزش کمک‌های نظامی آمریکا به فیلیپین آنقدرها هم زیاد نیست و ارتش می‌تواند از کنگره بخواهد تا برای این کمبود مالی فکری کند.

وی در جریان یک نشست خبری خارجی گفت: ما بدون کمک‌های نظامی آمریکا هم می‌توانیم از عهده کارهایمان برآییم.

دوترته که در انتخابات می سال جاری میلادی پیروز شده است روز پنجشنبه گفت که اگر آمریکا و اتحادیه اروپا با کمپین مقابله با مجرمان و خلافکاران مواد مخدر در فیلیپین موافق نیستند و می‌خواهند دیگر به کشور کمک نکنند، باید این کار را انجام دهند و فیلیپین به آنها التماس نمی‌کند.

این درحالیست که جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به اظهارات دوترته گفت که مجموع کمک‌های آمریکا به فیلیپین در سال مالی که از اول اکتبر سال جاری میلادی آغاز می‌شود 180 میلیون دلار است و آمریکا به قولش متعهد است.

وزیر دفاع فیلیپین همچنین گفته است که تصمیم دوترته در عدم گرفتن کمک‌های خارجی قطع وابستگی به آمریکاست.

وی همچنین گفته است که به دنبال بررسی مجدد توافق همکاری نظامی و دفاعی با آمریکاست. در حال حاضر چین و روسیه به دنبال فروش سلاح به فیلیپین هستند. البته تنش میان پکن و مانیل بر سر دریای چین جنوبی مانع از این قراردادهای دفاعی و نظامی نمی‌شود.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید