Performancing Metrics

پاسخ توییتری به «وست ورلد» ۵ برابر بیشتر از «واینیل» بود | اتاق خبر
کد خبر: 374858
تاریخ انتشار: 17 مهر 1395 - 13:10
سریال جدید شبکه اچ بی او علاوه بر به ثبت رساندن آمار بینندگان بسیار بالا، توانست توییتر را هم به وجد بیاورد.

به گزارش اتاق خبر، پخش نخستین اپیزود از سریال «دنیای غرب» یا «وست ورلد» شبکه اچ بی او فقط باعث نشد مخاطبان بسیاری جذب آن شوند، بلکه درجه ای از مکالمه را در توییتر به وجود آورد که دیگر درام های اخیر این شبکه نتوانسته اند ایجاد کنند.

با استناد به کمپانی کانوس که به تحلیل داده های زبانی می پردازد، نمایش یک شنبه شب نخستین اپیزود «وست ورلد» ۵۴۵% بازخوردهای احساسی – پست هایی که در آن ها می شد پاسخ های احساسی را مشاهده کرد – بیشتری نسبت به میانگین اپیزودهای دیگر درام جدید این شبکه یعنی «واینیل» را به ثبت رساند. درجه بازخوردهای احساسی این سریال همچنین ۳۲۶% قوی تر از جدیدترین فصل سریال «باقی مانده ها» بود.

این نشانه بسیار خوبی برای این درام علمی تخیلی ساخت لیسا جوی و جاناتان نولان بود که توانست یکشنبه شب در چند پلتفورم مختلف، حدود ۳٫۳ میلیون بیننده را به خود جذب کند. این سریال با ثبت این رقم بینندگان، بهترین نمایش نخستین اپیزود یک سریال اچ بی او را از زمان پخش سریال «کارآگاه حقیقی» در سال ۲۰۱۴ تا به حال رقم زد. سریال «واینیل» بعد از یک فصل و حتی با وجود اینکه برای دو فصل دیگر تمدید شده بود، توسط اچ بی او کنسل شد چون توانست از نظر خلاقانه با مخاطبان ارتباط برقرار کند و تعداد بینندگانش کم بود. «باقی مانده ها» که به غیر از «وست ورلد» و سریال جاافتاده ای مثل «بازی تاج و تخت» تنها سریال درام دیگر اچ بی او است، تعداد مخاطبان قابل قبولی دارد اما خیلی هم بین بینندگان محبوب نیست. با این حال این سریال در میان منتقدان عملکرد بسیار خوبی داشته و مخصوصا برای فصل دومش نقدهای خوبی را دریافت کرد. فصل سوم و آخر این سریال از سال ۲۰۱۷ روی آنتن می رود.

وبسایت نیلسن، ۲۸۶۳۶ توییت را در ارتباط با اپیزود یکشنبه شب «وست ورلد» به ثبت رساند. با استناد به کانوس، از میان این توییت ها ۱۱۳۶۵ توییت پاسخ های احساساتی مستقیم نسبت به سریال بودند. احساس اصلی «علاقه شدید» بود که شامل ۳۷ درصد کل توییت ها می شد. «هیجان» با ۱۸٫۱%، «خوب» با ۱۴%، «دیوانه وار» با ۸٫۶%، «جالب» با ۸٫۱%، «اعتیادآور» با ۴٫۱% و «نگران» با ۲٫۶% دیگر احساس های ثبت شده نسبت به این سریال بودند.

بازخوردهای احساسی در لحظات پایانی سریال به اوج خود رسیدند و کانوس تخمین می زند که در پنج دقیقه پایانی سریال، ۱۱۷ بازخورد احساسی در دقیقه به ثبت رسیدند. بازخورد «اعتیادآور» برای «وست ورلد» نسبت به آمارهای متوسط کانوس ۷۶۸% بالاتر بود.

بانی فیلم 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید