Performancing Metrics

بندیکت کامبرچ و روبه رو شدن با پایان دوران «شرلوک» | اتاق خبر
کد خبر: 374872
تاریخ انتشار: 17 مهر 1395 - 14:13
بازیگر محبوب بریتانیا می گوید «آزاردهنده» خواهد بود اگر دیگر نتواند شرلوک شود.

به گزارش اتاق خبر، ستاره سریال «شرلوک» می گوید این پروژه محبوب ممکن است بعد از فصل چهارمش به پایان برسد.

در مصاحبه اخیر مجله جی کیو با بندیکت کامبربچ که در این سریال نقش شرلوک هولمز باهوش را بازی می کند، گفت این احتمال وجود دارد که سریال به پایان خود نزدیک شده باشد. کامبربچ گفت: «ممکن است پایان یک دوران باشد. راستش را بخواهید حس پایان یک دوران را دارد. به جایی می‌رسد که دیگر دنبالش را بلافاصله گرفتن خیلی خیلی سخت می شود.»

او ادامه داد: «البته ما هرگز در این سریال نمی گوییم هرگز. خیلی دوست دارم دوباره سری به آن بزنم، دوست دارم پشت سر هم به آن سر بزنم و سر این حرفم هستم، اما در آینده نزدیک ما همه مان پروژه هایی داریم که می‌خواهیم به آن ها بپردازیم و در حال حاضر چیزی بسیار کامل درست کردیم. در نتیجه فکر می کنم که باید صبر کنیم و ببینیم چه می شود.»

با این حال کامبربچ اضافه کرد که این ایده که او ممکن است دیگر هرگز نتواند در قالب این شخصیت ظاهر شود «آزاردهنده» است.

این در حالی است که هواداران کامبربچ او را یک بازیگر اصیل حقیقی می‌دانند که به تک‌تک نقش‌هایش یک کیفیت بندیکت کامبربچی اعطا می‌کند. مهم نیست نقش شرلوک هولمز را بازی کند یا آلن تورینگ، اژدهایی که از دهانش آتش بیرون می‌آید یا ژولین آسانژ، کامبربچ همیشه بهترین نقش‌آفرینی‌اش را ارایه ‌کرده است.

برای ساخت این سریال همه چیز با سخنرانی در یک میهمانی شام شروع شد. در سال ۲۰۰۶، از مارک گیتیس یکی از علاقه‌مندان مشهور و پروپا قرص شرلوک دعوت شد تا در شام سالانه دو مجلس عوام و لردهای بریتانیا درباره انجمن شرلوک هولمز سخن بگوید. او استیون موفات تهیه کننده تلویزیونی سریال «دکتر هو» را به عنوان میهمان با خود برد و به حضار گفت که صحبت‌هایی با بی‌بی‌سی برای ساخت یک برنامه ویژه جدید از مخلوق آرتور کانن دویل برای شب کریسمس شده است. او هر چند در کسب جواب مثبت موفق نبود اما شنید که جان سیمپسون به تازگی از کابل بازگشته و در صحبت با او بود که این فکر به سراغشان آمد که اصلا شرلوک را وارد دنیای امروز کنند و دکتر واتسون نیز دکتر جوانی باشد که به تازگی از ماموریت در افغانستان بازگشته است. این ایده خیلی سریع تصویب شد.

این سریال چنان در جهان به سرعت مورد اقبال واقع شد که در جریان بازدید رسمی دیوید کامرون از چین که دو سال پیش صورت گرفت، نخست وزیر بریتانیا به شهروندان چینی اجازه داد تا از او سوال‌هایی را در شبکه اجتماعی چینی بپرسند. در کنار سوال‌هایی که درباره گرفتن ویزا و مسایلی از این قبیل مطرح شد سوال خیلی از چینی‌ها هم این بود: لطفا به دست اندرکاران سریال شرلوک دستور دهید سریعتر عمل کنند! آنها ما را برای نمایش هر فصل دو سال منتظر می‌گذارند! کامرون مجبور بود به شیوه‌ای کاملا دیپلماتیک توضیح دهد که: من نمی‌توانم به آنها بگویم چه کار بکنند، چون آنها یک کمپانی مستقل هستند. او سپس به طرفداران توصیه کرد وقتشان را در وقفه‌ای که بین هر فصل می‌افتد با خواندن داستان‌های شرلوک پر کنند.

این سریال آنقدر در شرق دور محبوب شد که یک گروه از پسران جوان خواننده پاپ برای ادای احترام به این چهره، در سال ۲۰۱۲ یک ویدئو با الهام از شرلوک ساختند که پر از عناصر الهام گرفته شده از این فیلم بود از ویلن او تا دکوراسیون دوره ویکتوریایی و لپ تاپی با مارک آی واتسون! در این ویدئو آنها به دنبال کشف سرقت یک قطعه جواهر هستند.

روس‌های نیز یک سریال تهیه کرده‌اند که پاسخی به سریال تولید شده توسط بی‌بی‌سی است: شخصیت آنها روئان فریدین نام دارد و یک روانشناس و پوکرباز قهار است که به پلیس مشاوره می‌دهد و متدهای خودش را برای حل مسایل دارد. او با تکیه بر اصول روانشناسی و علم شهودی مسایل را کشف می‌کند. گتیس در توییتر خودش او را چنین خطاب کرده: یک شخصیت عمیقا چاپلوس!

بندیکت کامبربچ که با بازی در نقش این شخصیت محبوب، به شهرت رسید برای آماده شدن در این نقش در جلسات جدی و پشت سر هم یوگا و شنا شرکت کرد و سیگار یا نوشیدن الکل در زمان فیلمبرداری را کنار گذاشت. او باید یک کار انجام می داد که از آن واقعا متنفر بود: این که موهایش را بلند کند. او به نشریه تایمز  گفته است: فکر می‌کنم اینطوری شبیه … زن‌ها شده‌ام.

این سریال شبکه بی بی سی وان از سال ۲۰۱۰ روی آنتن رفت و تا به حال بین هر فصل آن چند سال فاصله افتاده است. اخیرا این سریال اپیزودی ویژه با عنوان «عروس مکروه» پخش کرد که روز اول ژانویه روی آنتن رفت. فیلمبرداری فصل چهارم در ماه آگوست به پایان رسید.

«شرلوک» تا به حال نامزد دریافت ۳۴ جایزه امی شده و هفت بار این جوایز را کسب کرده است. از جمله جوایز دریافتی این سریال می توان به جایزه بهترین فیلم تلویزیونی و بهترین مجموعه بازیگران برای یک سریال لیمیتد در سال ۲۰۱۴ اشاره کرد.

فصل چهارم قرار است اوایل سال آینده روی آنتن برود.

بانی فیلم 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید