Performancing Metrics

برنامه دولت برای برقراری نظام حمل و نقل حومه‌ای | اتاق خبر
کد خبر: 374932
تاریخ انتشار: 17 مهر 1395 - 11:47
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزودن دو خط دیگر به راه‌آهن گرمسار-تهران گفت:با این اقدام شهر گرمسار به ورامین و سپس به شهرری متصل خواهد شد و قرار است خط سوم نیز در نیمه اول آبان افتتاح شود.

اتاق خبر: عباس آخوندی در مراسم بهره‌برداری از پل روگذر امام‌رضا(ع)، با اشاره به اهمیت برقراری یک نظام حمل و نقل حومه‌ای در کشور گفت: بر اساس برنامه قرار است تا پایان سال جاری، مراحل نهایی توسعه قطار حومه‌ای تهران-ورامین-پیشوا انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: دو باند رفت روگذر امام‌رضا(ع) هم اکنون به بهره‌برداری رسید و دو باند برگشت هم، تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود؛ ضمن اینکه زیرگذر ۱۵ خرداد هم که سه باند رفت و سه برگشت زیر خط راه‌آهن دارد، برای تسهیل تردد مردم ورامین تا شش ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی تصریح کرد:توسعه ایستگاه ورامین هم در دستور کار قرار دارد که طراحی آن انجام و به پیمانکار ابلاغ شده است؛ در عین حال، توسعه ایستگاه ورامین در دو مرحله انجام می‌شود که ساخت سکوها قبل از پایان سال نهایی شده؛ اما ساخت و بزرگ‌سازی ایستگاه با ۲ هزار متر سطح زیربنا، در سال جاری آغاز خواهد شد.

آخوندی تصریح کرد: در حال حاضر، ۷۵ هزار تردد خودرو بین ورامین و تهران انجام می‌شود که این ترددهای جاده‌ای باید به سمت ریل حرکت کند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزودن دو خط دیگر به راه‌آهن گرمسار-تهران گفت: با این اقدام، شهر گرمسار به ورامین و بعد به شهرری متصل می‌شود، همچنین بر اساس برنامه، خط سوم در نیمه اول آبان افتتاح و خط چهارم در اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: با توسعه خط حومه‌ای تهران-ورامین-پیشوا، مسافران این خط در ایستگاه شهرری به خط ۶ و یک مترو، در ایستگاه جوانمرد قصاب به خط یک و در ایستگاه راه‌آهن، به خط سه متروی تهران متصل می‌شوند.

آخوندی افزود: مجموع سرمایه‌گذاری برای قطار حومه‌ای تهران-ورامین-پیشوا ۶۰۰ میلیارد تومان است که با توجه به اهمیت شبکه‌ای کردن حمل و نقل، این هزینه تامین خواهد شد.

منبع:مهر

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید