Performancing Metrics

شتاب درساخت سکوهای گازی پارس جنوبی در شرکت صدرا ضروری است | اتاق خبر
کد خبر: 374933
تاریخ انتشار: 17 مهر 1395 - 19:18
مدیرعامل نفت وگاز پارس:
رعامل شرکت نفت وگاز پارس گفت: تقویت فعالیت های اجرایی و شتاب هر چه بیشتر در ساخت ١٠ سکوی گازی فازهای باقیمانده پارس جنوبی در یارد شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) ضروری است.

اتاق خبر:روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس روز شنبه به نقل از محمد مشکین فام در جریان بازدید از از سکوهای دردست ساخت پارس جنوبی در یارد صدرا افزود:در قبال مساعدتهای مالی کارفرما، انتظار می رود پیمانکار نیز براساس برنامه زمانبندی مشخص و بر همین مبنا فعالیت های اجرایی خود را تسریع و افزایش دهد.
وی با اشاره به رفع مشکلات صدرا و پشتیبانی همه جانبه کارفرمای طرح ها از این شرکت، اضافه کرد: لازم است این فعالیت ها بدون اتلاف وقت هدف گذاری و با تلاش و همت بیشتری پیگیری شود.
مشکین فام گفت: با تکمیل و بهره برداری از سکوهای موجود در یارد صدرا افزایش برداشت پنج میلیارد فوت مکعب گاز از میدان پارس جنوبی محقق می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه دستیابی به این حجم از منابع گازی کشور در پارس جنوبی، نشانگر این است که وظیفه ای بزرگ و مسئولیتی ملی بر عهده مجریان طرح ها و پیمانکار قرار دارد، این موضوع ضرورت نظارت، برنامه ریزی و فعالیتهای جدی تر را ایجاب می کند.
سرپرست طرح توسعه فاز 13 پارس جنوبی در نشست حاشیه ای این بازدید بیان کرد: با وجود پیشرفتی که در مدت اخیر در ساخت سکوها ایجاد شده، انتظار می رود نرخ رشد فعالیت ها افزایش یابد، به گونه ای که با اتمام عملیات ساخت، بارگیری، نصب و راه اندازی بموقع سکوها، برای ارسال گاز از حوزه دریا به پالایشگاه خشکی محدودیتی ایجاد نشود.
معتمد افزود: فاز نخست این طرح تا پایان سال جاری از طریق گاز ترش خشکی فازهای 8-7-6 وارد مدار بهره برداری خواهد شد و در شش ماهه اول سال آتی آمادگی پالایش گاز غنی دریا را دارد.
مجری طرح توسعه فازهای 22تا 24 نیز در این نشست اظهار کرد: پیشرفت EPC چهار سکوی این فاز به 74.82 درضد و پیشرفت کلی مرحله ساخت نیز به 59.5 درصد رسیده است.
ایزدجو افزود: دو سکوی اصلی و اقماری فاز ٢٢ و ٢٤A با ظرفیت یک میلیارد فوت معادل ٢٨میلیون متر مکعب گاز در روز تا مهرماه سال ٩٦ راه اندازی خواهد شد.
وی گفت: با توجه به اینکه سکوی ٢٢ با پیشرفت ساخت ٦٤ درصدی دارای بیشترین میزان پیشرفت در میان سکوهای این فازهاست، براساس برنامه ریزی انجام شده، مراحل ساخت این سکو و سکوی اقماری آن(24A) تا اردیبهشت سال آینده تکمیل و برای نصب به موقعیت فراساحل این فاز انتقال خواهد یافت.
همچنین در این نشست روند پیشرفت، منابع مالی و تامین تجهیزات مورد نیاز ساخت این سکوها مشترک مورد ارزیابی قرار گرفت.
هم اکنون ١٠ سکوی گازی فازهای ١٣، 17bو 18b ( جایگزین 14 ) و٢٢ تا٢٤ پارس جنوبی در یارد صنعتی صدرا واقع در بوشهر دردست ساخت است.
نصب و راه اندازی هرکدام از این سکوها 500 میلیون فوت مکعب به ظرفیت برداشت گاز از پارس جنوبی می افزاید. همچنین براساس پیش بینی های صورت گرفته، کار ساخت و بهره برداری از این سکوها تا اواخر سال ٩٦ پایان خواهد یافت.
باتوجه به اتمام بخش عمده ای از پالایشگاه خشکی و سکوهای دریایی فازهای اولویت دار 19، 20 و 21 در یک سال اخیر و پس از اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ( برجام )، گشایش های زیادی در حوزه تامین منابع مالی و تجهیزات مورد نیاز در تمامی فازهای درحال توسعه روی داده و بنابر اعلام مدیرعامل شرکت نفت وگاز پارس، طرح های در انتظار ساخت نیز در ماه های اخیر با تامین منابع مالی اولویت دار شده اند.

منبع: ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید