Performancing Metrics

دایان کیتن جایزه یک عمر دستاورد هنری می‌گیرد | اتاق خبر
کد خبر: 374997
تاریخ انتشار: 18 مهر 1395 - 02:21
بنیاد فیلم آمریکا با اهدای چهل و پنجمین جایزه یک عمر دستاورد هنری از دایان کیتن بازیگر برنده جایزه اسکار تقدیر می‌کند.

به گزارش اتاق خبر، معتبرترین جایزه بنیاد فیلم آمریکا هشت ژوئن طی مراسمی در شهر لس‌آنجلس به این بازیگر اهدا خواهد شد.

هاوارد استرینگر رئیس هیئت امنای بنیاد فیلم آمریکا گفت: «دایان کیتن یکی از محبوب‌ترین بازیگران زن فیلم‌های آمریکایی است. مهارت او در ایفای نقش‌های کمدی و درام بی‌نظیر است. با خلق شخصیت‌های قدرتمند در کنار بازی در نقش‌ شخصیت‌های آسیب‌پذیر در دل تماشاگران جای گرفته است. آثار او در زمینه کارگردانی و تهیه‌کنندگی گواه دیگری بر شور و شوق به هنر و استعداد بی‌مرز این هنرمند است.»

کیتن طی پنج دهه فعالیت در عرصه سینما در کنار نقش‌آفرینی در آثار کمدی، در درام‌های مشهوری چون «پدرخوانده» نیز نقش‌آفرینی کرده است. او برای بازی در فیلم «آنی هال» به کارگردانی وودی آلن جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد. این بازیگر برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های «اتاق ماروین»، «سرخ‌ها» و «یکی باید کوتاه بیاد» نامزد جایزه اسکار شد.

این بازیگر در زمینه کمدی کارنامه پرباری دارد. او در بسیاری از فیلم‌های وودی آلن از جمله «در خواب فرورفته»، «معمای قتل منهتن»، «عشق و مرگ» و «منهتن» نقش‌آفرینی کرده است. کیتن در انیمیشن پرفروش «در جستجوی دُری» صداپیشه شخصیت مادر دُری (ماهی آبی فراموش‌کار) بود. او علاوه بر این در سریال کوتاه «پاپ جوان» به کارگردانی پائولو سورنتینو برای شبکه اچ‌بی‌او نقش‌آفرینی کرده است.

جان ویلیامز آهنگساز سرشناس عالم سینما برنده چهل‌وچهارمین جایزه یک عمر دستاورد هنری بنیاد فیلم آمریکا بود. از دیگر چهره‌های مشهور برنده این جایزه می‌توان به جین فوندا، استیو مارتین، مل بروکس و مورگان فریمن اشاره کرد.

خبرآنلاین 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید