Performancing Metrics

هر ۱۰ دقیقه یک قطار ورامینی به تهران می‌آید | اتاق خبر
کد خبر: 375010
تاریخ انتشار: 18 مهر 1395 - 04:07
وزارت راه و شهرسازی در طول ماه‌های گذشته پیگیری‌های گسترده‌ای را برای افزایش سطح نفوذ قطارهای حومه‌ای در شهرهای بزرگ به خصوص تهران آغاز کرده که به نظر می‌رسد یکی از اولین نتایج این پیگیری‌ها خود را در شهرستان ورامین نشان خواهد داد.

اتاق خبر: اتصال تهران با قطارهای سریع‌السیر به مناطق حومه‌ای مانند پرند، اسلامشهر، شهریار، ورامین و پاکدشت یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایی بوده که از سوی شرکت راه‌آهن به طور جدی پیگیری شده و در صورت رسیدن منابع اعتباری و البته ریل مورد نیاز در ماه‌های آینده نتایج قطعی خود را نشان خواهد داد.

این پیگیری‌ها بناست با تصویب تاسیس شرکت قطارهای حومه‌ای در برنامه ششم توسعه با قدرت بیشتری دنبال شود و به این ترتیب اتفاق مثبت در جهت افزایش رفاه به وجود بیاید.

یکی از اصلی‌ترین شهرهایی که طرح قطارهای حومه‌ای در آن پیگیری می‌شود، ورامین است. این شهر که از سال‌های دور و به دلیل قرار گرفتن در مسیر ریلی اتصال تهران به شبکه مرکزی از نعمت راه‌آهن برخوردار بوده با افزایش زیرساخت‌ها و تکمیل طرح‌های باقی‌مانده می‌تواند خیلی زود از ظرفیت قطارهای حومه ای بهره‌مند شود.

در این راستا وزارت راه چندطرح همزمان را کلید زده که یکی از آن‌ها چهار خطه سازی مسیر راه‌آهن ورامین است.

وزیر  راه و شهرسازی در جریان بازدید خود از این پروژه اعلام کرده در ماه‌های آینده خط سوم راه‌آهن ورامین افتتاح خواهد شد و خط چهارم نیز تا اوایل سال بعد به بهره‌برداری خواهد رسید.

یکی دیگر از مشکلات نهایی شدن راه‌آهن حومه‌ای ورامین بحث معارضات این مسیر با جاده و اجبار به توقف قطارها در برخی بخش‌ها بوده است؛ موضوعی که صبح امروز و با افتتاح پل سیدالشهدا از سوی وزیر  راه و شهرسازی بخش عمده‌ای از مشکلات آن حل شد.

بر اساس اعلام مدیرعامل شرکت راه‌آهن این پل در یک‌ سال و نیم گذشته که با مسئولیت راه‌آهن پیگیری شده پیشرفت قابل توجهی را به ثبت رسانده تا امروز باند نخست آن به طور رسمی به بهره‌برداری رسیده است.

پورسید آقایی همچنین ابراز امیدواری کرده با افتتاح باند دوم این مسیر امکان حرکت قطار به سمت تهران در هر ۱۰ دقیقه فراهم شود.

با نهایی شدن طرح اتصال ورامین به شبکه قطارهای حومه‌ای می‌توان انتظار داشت که این شهر به عنوان یکی از نخستین مراکز این قطارها شناخته شود که احتمالا در سال‌های آینده به بسیاری از شهرهای حومه‌ای کشور خواهد رسید.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید