Performancing Metrics

خشم هندی‌ها از حضور بازیگر «جیمز باند» در یک آگهی | اتاق خبر
کد خبر: 375135
تاریخ انتشار: 18 مهر 1395 - 14:16
پیرس برازنان ستاره سابق سری فیلم‌های «جیمز باند» با حضور در یک آگهی تبلیغاتی خشم مردم هندوستان را برانگیخت.

به گزارش اتاق خبر، پیرس برازنان با حضور در آگهی تبلیغاتی خوش‌بوکننده دهان «پان بهار» در هندوستان با انتقادات گسترده روبه‌رو شد.

آنچه که برازنان در این آگهی تبلیغ می‌کند محصولی است که در نظر بسیاری از اهالی هندوستان ترکیبی اعتیادآور از «پان ماسلا»، «گوتکا»‌، «مخلوطی قدرتمند از تنباکو» و برخی افزودنی‌های دیگر است. استفاده از پان ماسلا و گوتکا عوارض خطرناکی مانند سرطان دهان و تومورهای دهانی را در پی دارد.

در حقیقت بسیاری از ایالت‌های هند عرضه عمومی این محصولات را ممنوع کرده،‌ و کمپین‌های بسیاری برای کم کردن تمایل مردم برای مصرف این محصولات راه انداخته‌اند.

با اینکه برازنان محصولی را تبلیغ می‌کند که نه پان ماسلا و نه گوتکا است، واکنش‌های بسیاری زیادی برانگیخته که اغلب همراه با خشم و ابراز ناامیدی بوده است.

در همین زمینه یکی از کاربران تویئتر با انتشار عکس برازنان در تبلیغ نوشت: «جیمز باند سابق این‌بار قرار نیست دنیا را نجات دهد، او این‌بار آمده تا سرطان را در هندوستان تبلیغ کند.»

کاربر دیگری عکس برازنان در «جیمز باند» را کنار عکس او در این آگهی گذاشت و نوشت:‌ «عکس اول وقتی است که می‌خواهی دیگران را بکشی، عکس دوم زمانی است که می‌خواهی خودکشی کنی.»

 

در این میان کمپانی سازنده «پان بهار» خشم عمومی در این رابطه را ناشی از برداشت اشتباه می‌داند. سخنگوی کمپانی در این زمینه گفت:‌ «ما به عنوان قدیمی‌ترین برند خوش‌بوکننده‌های دهانی هند، پان ماسالا و گوتکا تولید نمی‌کنیم. اما متاسفانه از زمان ورود این مواد به بازار همه محصولات خوش‌بوکننده دهان بدنام شده‌اند.»

خبرآنلاین  

نظرات
ADS
ADS
پربازدید