Performancing Metrics

سهم بالای صنایع دنیا در مصرف انرژی و تولید گازهای گلخانه‌ای | اتاق خبر
کد خبر: 375368
تاریخ انتشار: 19 مهر 1395 - 19:40
نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در ایران (یونیدو) گفت: تغییرات آب‌وهوایی در دنیا بسیار شدید است؛ در این میان صنایع دنیا بیش از ۳۰ درصد انرژی را مصرف می‌کنند و ۳۰ درصد گازهای گلخانه‌ای از همین صنایع منتشر می‌شود، به همین جهت بهره‌وری انرژی کمک بسیاری ب
اتاق خبر :آلساندرو آمادیو در چهارمین نشست گفت‌وگوی انرژی، نقش آموزش، فرهنگ‌سازی و تغییر رفتار در بهره‌وری انرژی اظهار کرد: سازمان ملل این را وظیفه خود می‌داند برای رسیدن به اهدافش در کشورهای در حال توسعه فعالیت‌هایی را انجام دهد که مهم‌ترین هدف آن بهره‌وری انرژی است.
 
وی ادامه داد: تغییرات آب‌وهوایی در دنیا بسیار شدید است و در این میان صنایع دنیا بیش از ۳۰ درصد انرژی را مصرف می‌کنند و ۳۰ درصد گازهای گلخانه‌ای از همین صنایع منتشر می‌شود، به همین جهت بهره‌وری انرژی کمک بسیاری به حل این مشکلات می‌کند.
 
آمادیو عنوان کرد: بهترین و ساده‌ترین روش برای بهره‌وری انرژی پیاده‌سازی یک سیستم مدیریتی و نظام‌مند انرژی در صنایع است؛ به عنوان مثال در ایالات متحده امریکا با وجود ۲۸ کمپانی بزرگ مانند ولوو، جنرال موتورز و... با مدیریت صحیح ۷۷ درصد در انرژی صرفه‌جویی داشته‌اند.
 
نماینده سازمان توسعه صنعتی ملل متحد در ایران (یونیدو) گفت: در مدیریت انرژی می‌توانیم از کنترل اعمال استفاده کنیم و به کارهای روزمره دید متفاوتی از لحاظ مصرف انرژی داشته باشیم که اثر بیشتری دارد. البته این امر احتیاج به آگاه‌سازی و آموزش پرسنل و دخیل کردن آن‌ها در انجام این فعالیت‌ها دارد.
 
آمادیو خاطرنشان کرد: موضوعی که سازمان‌های بزرگ بین‌المللی به آن توجه ویژه دارند، نقش افراد است. با اینکه به نظر می‌رسد توسعه به وسیله تکنولوژی به وجود می‌آید، ولی نباید نقش افراد را نادیده گرفت که در واقع همین تغییر دیدگاه مدیریتی است.
منبع:ایسنا
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید