Performancing Metrics

طراحی علی‌اکبر (ع) را از شام غریبان آغاز می‌کنم | اتاق خبر
کد خبر: 375403
تاریخ انتشار: 20 مهر 1395 - 04:02
حبیب‌الله صادقی بیست‌وپنجمین اثر نگارگری مجموعه‌ی عاشورایی‌اش را به طرحی از حضرت علی‌اکبر (ع) اختصاص داده است.

به گزارش اتاق خبر، این هنرمند نقاش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ی مجموعه‌ی عاشورایی خود که ۲۴ سال پیش کار روی آن را آغاز کرده است، اظهار کرد: این مجموعه در حال حاضر شامل ۲۴ اثر نگارگری است که تعدادی از آن‌ها را برای بازدید مخاطبان در سایت شخصی‌ام قرار داده‌ام. هر سال با فرارسیدن شام غریبان امام حسین (ع) کار روی طرح مورد نظرم را که روایت‌هایی از وقایع کربلا و شخصیت‌های حاضر در آن است، آغاز می‌کنم و تابلو تا آغاز ماه محرم سال بعد به پایان می‌رسد.

او ادامه داد: امسال طرحی از حضرت علی‌اکبر (ع) را کار می‌کنم. اتودهای اولیه‌ی آن زده شده است. از شام غریبان تا اربعین کار طراحی‌اش تمام می‌شود و تا آغاز ماه محرم سال آینده نیز کل کار تابلو به پایان خواهد رسید.

این هنرمند درباره‌ی شکل‌گیری ایده‌ی این مجموعه، گفت: ایده‌ی اصلی این مجموعه توسط مادرم شکل گرفت و به پیشنهاد او انجام شد. ما در خانه پدری هیئت و روضه داشتیم و مادرم با نقاشی قهوه‌خانه‌ای آشنا بود. او معتقد بود یک پراکندگی در آثار هنری با این مضامین وجود دارد و باید یک کار کالبدی تک‌محوری انجام شود. مادرم بعد از دیدن تابلوی عصر عاشورای محمود فرشچیان این ذهنیت را در من تقویت کرد که این معنا را دنبال کنم.

صادقی اظهار کرد: برای این مجموعه منابع جدی، متقن و قابل اعتمادی را جست‌وجو می‌کنم. امام حسین (ع)، حضرت علی‌اصغر (ع)، حضرت قاسم (ع)، قیس بن مسهر، مسلم بن عقیل، گودال قتلگاه، شرایط پس از شهادت امام حسین (ع) و... از مواردی است که در تابلوهای این مجموعه به آن‌ها پرداخته شده است.

این هنرمند همچنین بیان کرد: برنامه‌هایی برای چاپ کتاب این مجموعه یا اهدای آن به آستان قدس رضوی دارم.

او در بخش پایانی سخنانش اضافه کرد: زمانی که رییس موزه هنرهای معاصر بودم، طرحی را با عنوان موزه «ماه منیر» در اردبیل مطرح کردم. قرار بود این طرح مکان، یکی از مهم‌ترین موزه‌های هنر شیعی باشد که ناتمام ماند. در حال حاضر به یک موزی تخصصی نیاز داریم تا بتوانیم حرف‌های واقعی و ستودنی با مضامین هنر شیعی بزنیم و خرافه‌ستیزی کنیم.

ایسنا 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید