Performancing Metrics

حال و هوای این روزهای تالار شیشه ای تهران | اتاق خبر
کد خبر: 375433
تاریخ انتشار: 19 مهر 1395 - 22:15
در گفت و گوی اتاق خبر با یک کارشناس اقتصادی تشریح شد
اگر امروز به دلیل تعاملاتی که با خارجی ها در صنایع مختلف ایجاد شده است بخشی از منابع مالی که به واسطه آن وارد شده موجب متمرکز شدن وجوه به سمت این صنعت می شود بنابراین با تغییر این حوزه ها نوساناتی در بازار سرمایه شکل می گیرد.

اتاق خبر- گروه اقتصادی: یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با اتاق خبر در خصوص افزایش شاخص های بورس طی چند روز اخیر گفت: در بسیاری مواقع اتفاق می افتد که بازار بورس بدون آنکه تحت تاثیر هیچ متغیر بنیادین باشد دچار نواسانات می شود این مسئله منحصرا مربوط به رونق بازار نیست بلکه اغلب اتفاق می افتد که بدون اینکه عامل موثری سبب ساز باشد در وضعیت این تالار شیشه ای رکود پدیدار می شود.

بهروز خدارحمی تصریح کرد: اینکه گاها اتفاق می افتد که طی چند روز بازار سرمایه دچار نوسانات قابل توجهی می شود می  تواند به دلیل جا به جایی وجوه از یک بخش به بخش دیگر بازار سرمایه است.

وی در این خصوص توضیح داد: اگر امروز به دلیل تعاملاتی که با خارجی ها در صنایع مختلف ایجاد شده است بخشی از منابع مالی که به واسطه آن وارد شده موجب متمرکز شدن وجوه به سمت این صنعت می شود بنابراین با تغییر این حوزه ها نوساناتی در بازار سرمایه شکل می گیرد.

این کارشناس اقتصادی افزود: همچنین جابه جا شدن ذهنیت و انتظار سهامداران نسبت به صنایع مختلف می تواند در اینباره موثر باشد.

خدارحمی اظهار داشت: اغلب شروع محرم با افت بورس همراه بود که موجب می شد هیجانات بازار کاهش یابد اما در چند روز اخیر شاهد آن هستیم که این امر در سال جاری اتفاق نیفتاده است بنابراین وضعیت بازار سرمایه در اقتصاد کشور ما خیلی قابل پیش بینی نیست.

وی با اعلام اینکه طی چند روز اخیر اتفاقات خوبی در حوزه بورس رخ داده است گفت : یکی از مهم ترین این خبرها این بود که از طریق اقدامات انجام شده قرار شده که کشور ما در بخش عمده معاملاتی که با کشور های اروپایی و بین المللی دارد را بتواند از طریق دلار انجام دهد و محرومیت هایی که قبلا وجود داشت برطرف شده است.

این کارشناس در این خصوص اذعان داشت : اگر چه همه این عوامل به نوعی موجب رونق می شود اما نباید انتظار داشته باشیم که در کوتاه مدت تاثیر مستقیمی در وضعیت بازار سرمایه داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه این وضعیت حاکم بر بازار سرمایه تا پایان سال ادامه خواهد داشت گفت: امکان اینکه این امر در آغاز سال آینده تغییر کند وجود دارد و پیش بینی ها حاکی بر آن است که در سال 96 وضعیت بازار بورس رونق چشمگیری داشته باشد.

وی با توضیح اینکه بازار سرمایه تحت تاثیر عوامل کوتاه مدت نیست اظهار داشت: با این وجود با آمدن ماه محرم بازار رو به سکون حرکت می کند و موجب افت شاخص بورس می شود.

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید