Performancing Metrics

برای استحکام اعتقادات مردم، از طرح مباحث سیاسی از تریبون‌های مذهبی پرهیز شود | اتاق خبر
کد خبر: 375550
تاریخ انتشار: 22 مهر 1395 - 04:48
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر لزوم جلوگیری از طرح مباحث سیاسی و مذهبی گفت: برای استحکام اعتقادات دینی مردم و پاسداشت ارزش‌های انقلابی باید به شدت از طرح مباحث سیاسی از تریبون‌های مذهبی جلوگیری شود.

اتاق خبر:علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این که تاریخ انقلاب پر از مواردی است که از مناسبات مذهبی برای اهداف سیاسی و جناحی سوء استفاده شده است گفت: مقام معظم رهبری نیز نسبت به این موضوع هشدار داده‌اند که علاوه بر هشدار ایشان این رویه باعث ایجاد حس شکست و گسست در نیروهای انقلابی و مجموعه‌های سیاسی کشور می‌شود و در نهایت حس بدی را در مردم به وجود می‌آورد.

وی توضیح داد: اگر از تریبون‌های مذهبی برای اهداف سیاسی و جناحی استفاده شود جفا به امام حسین (ع) و انقلاب اسلامی است و در نهایت به اعتقادات مردم ضربه وارد می‌کند از این رو برای استحکام اعتقادات دینی مردم و پاسداشت ارزش‌های انقلاب ضرورت دارد که به شدت از طرح مباحث سیاسی از تریبون های مذهبی پرهیز شود.

نماینده تهران با بیان اینکه متاسفانه اخیرا شاهد رواج استفاده از تریبون های مذهبی برای اهداف سیاسی هستیم گفت: اخیرا کسانی که می‌خواهند کنایه‌های سیاسی بزنند آن را در هیات‌های مذهبی و از این تریبون‌ها مطرح می‌کنند که لازم است جلوی این رویه گرفته شود.

رحیمی تاکید کرد که اظهارات نباید منجر به خدشه وارد شدن به انسجام و وحدت ملی و همچنین اعتقادات و باورهای دینی مردم بخصوص جوانان شود چون فارغ از بحث‌های سیاسی کسانی که در این هیات‌های مذهبی شرکت می‌کنند به دنبال تقویت بعد مذهبی خود هستند لذا هرگونه طرح و بحث سیاسی در این مجامع دافعه‌ای ایجاد می‌کند و باید به شدت از ایجاد این دافعه پرهیز شود.

منبع:ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید