Performancing Metrics

تعرفه خدمات سلامت روان واقعی نیست | اتاق خبر
کد خبر: 375680
تاریخ انتشار: 23 مهر 1395 - 21:26

به گزارش اتاق خبر، دبیر علمی سی و سومین کنگره سالانه انجمن علمی روانپزشکان ایران عنوان کرد: خدمات حوزه سلامت روان از تعرفه واقعی برخوردار نیست و لازم است که وزارت بهداشت در این زمینه تمهیداتی را بیاندیشد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد اربابی، با اشاره به مناسب نبودن تعرفه‌های حوزه سلامت روان، اظهار کرد:  ضروری است سازمانهای حمایتگر و بیمه ها نیز به تعرفه‌ها پایبند باشند اما متاسفانه هنوز خدمات سلامت روان از تعرفه واقعی برخوردارنشده است.

وی افزود: وزارت بهداشت برای برخورداری بیشتر مردم از خدمات بهداشت و درمان طرح تحول سلامت را اجرا کرده است، به همین خاطر لازم است برای بهبود وضعیت سلامت روان و برخورداری مردم از خدمات واقعی،  حوزه سلامت روان نیز در این برنامه دیده و به مردم معرفی شود.

اربابی طرح پزشکان جوان را یکی دیگر از مسائل صنفی روانپزشکان دانست و ادامه داد: در خواست ما از وزارت بهداشت این است که با فراهم کردن زمینه فعالیت روانپزشکان جوان در مناطق محروم و کم برخوردار، در عین حال مزیت‌هایی را برای گذراندن دوره‌های فوق تخصص آنها فراهم کند.

این روانپزشک، ساماندهی ورود افراد غیر متخصص به حوزه سلامت روان را از دیگر مسائل روانپزشکان عنوان کرد و یادآور شد: در بحث انجام خدمات حوزه روانپزشکی چارچوبی مشخص برای همکاری بین گروه‌های مختلف وجود دارد که باید با معرفی  آن زمینه مشارکت را مشخص کرد.

اربابی همچنین تصریح کرد: یافته‌های فراوانی در زمینه شناسایی نقش مغز در عملکرد ذهنی و رفتاری بدست آمده است و از طرفی هم روشهای تصویربرداری در عملکردی نوین مغز  نیز یافته‌های ریزی را نشان داده است که نیاز است نتایج حاصل از این مطالعات و بررسی ها در ایران نیز مورد بررسی قرار بگیرد. در عین حال می‌توان در کنار این اقدامات،  یافته‌های متخصصان و پزشکان داخلی نیز معرفی شود.

وی افزود: ما در حوزه روانپزشکی برای ارائه خدمات مناسب به بیماران، نیازمند رویکردهایی بیولوژیک در  جامعه هستیم تا به نحو مناسب در کار بالینی به کار گرفته شود. به همین دلیل ضروریست که کار گروهی  در حوزه سلامت روان تقویت شود. در همین راستا  موضوع کارگروه‌های سلامت روان را در این کنگره مطرح  می‌کنیم تا بتوان با بحث و تبادل نظر، همکاری بین رشته‌ای در رشته‌های روانپزشکی، روانشناسی، روانکاوی، متخصصان اعصاب داخلی، جراحان مغز و اعصاب و ....را گسترش داد.

این روانپزشک با تاکید براینکه سلامت روان نیازمند همکاری و مشارکت گروهی است، یادآور شد: عدم همکاری رشته های مختلف در حوزه سلامت روان، نه تنها به رشد این رشته کمک نمی‌کند بلکه آسیب رسان خواهد بود.  به همین دلیل در این کنگره از رشته های مختلف و مرتبط دعوت شده تا در این موضوعات به طور علمی مشارکت کند و به بررسی آخرین دستاوردهای حوزه سلامت روان بپردازد.

به گزارش روابط عمومی همایش انجمن علمی روانپزشکان ایران، این برنامه  از ۲۷ تا ۳۰ مهر در سالن شهید غرضی بیمارستان میلاد تهران برگزار می‌شود. 

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید