Performancing Metrics

برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در گینه کوناکری | اتاق خبر
کد خبر: 375689
تاریخ انتشار: 23 مهر 1395 - 22:44

به گزارش اتاق خبر، مراسم عاشورای حسینی در مرکز اهل البیت علیهم السلام در کشور «گینه کوناکری» با حضور هزاران تن از علاقه‌مندان خاندان عصمت وطهارت اعم از شیعه و سنی برگزارشد.

به گزارش ایسنا ،در این مراسم که با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران، همکاران سفارت جمهوری اسلامی ایران، ایرانیان مقیم، علمای تسنن و تشیع و همچنین معاون وزارت امور دینی این کشور برگزار شد، سخنرانان به زبان های بومی (فولا، سوسو، مالینکه، عربی و فرانسه ) سخنرانی کردند .

دراین مراسم با شکوه که مسئولین دینی کشور گینه نیز شرکت نمودند، علاوه بر مناقب فرزند گرامی  رسول خدا، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، برخی سخنرانان پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران  را مرهون پایداری مردم و تبعیت از اسلام ناب محمدی و تبعیت از راه حضرت اباعبدالله(ع)  دانستند.

کشور گینه از جمله کشورهایی است که بیش از 90% جمعیت آن مسلمان بوده و درصد قابل توجهی از مردم، محبین اهل البیت علیهم السلام هستند.

بر اساس این گزارش مراسم تاسوعای حسینی  نیز با حضور بیش از صد تن از شیوخ اهل تسنن و تشیع در رزیدانس سفیر جمهوری اسلامی ایران در «گینه کوناکری» برگزار شد.

دراین مراسم یکی از روسای مراکز اهل البیت علیهم السلام؛ شیخ ابراهیم باء ضمن ذکر مناقب حضرت اباعبدالله به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران تحت لوای عمل به مضامین مکتب تشیع  به زبان بومی اشاره کرد و پس از آن نیز «شیخ یوسف» از علمای تشیع به زبان فرانسه و همچنین «شیخ علی حمود» (از علمای لبنانی مقیم گینه) مطالبی را در خصوص واقعه عاشورای حسینی ایراد کردند .

دراین مراسم که به میزبانی سید حمید رضا وحید کیانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران برگزار شده بود، ایرانیان مقیم، همکاران نمایندگی جمهوری اسلامی ایران درگینه کوناکری نیز حضور داشتند، زیارت عاشوراء، آل یاسین و وارث تلاوت شده و پس از آن نیز نماز جماعت برگزار شد.

منبع: ایسنا

نظرات
ADS
ADS
پربازدید