Performancing Metrics

درخواست برجامی ظریف از دبیرکل جدید سازمان ملل متحد | اتاق خبر
کد خبر: 375709
تاریخ انتشار: 24 مهر 1395 - 01:20
وزیر امور خارجه ایران، انتخاب «آنتونیو گوتیرش» را به عنوان دبیرکل آتی سازمان ملل متحد به وی تبریک گفت.

اتاق خبر: محمد ظریف در این پیام که از سوی غلامعلی خوشرو سفیر ایران در نیویورک به دفتر وی ارسال شد، با اشاره به تجارب و سوابق آنتونیو گوتیرش در سطح ملی و بین المللی، وی را در بهترین جایگاه برای قرار گرفتن در صدر سازمان ملل متحد دانسته است.
وزیر امور خارجه ایران همچنین در پیام تبریک خود خواهان مبارزه سازمان ملل متحد با افراطی گری خشن و ایفای نقش موثر و کارآمد این سازمان در یافتن راه حلهای مسالمت آمیز و برآمده از خواست مردم در یمن و سوریه شده است.

ظریف به ثمررسیدن برجام را مایه افزایش امید در منطقه برشمرده و از گوتیرش خواسته است به اجرای کامل برجام و ایفای کامل تعهدات همه طرفها طبق این توافق کمک کرده و آن را پیگیری کند.
به گزارش ایسنا،  ۱۹۳عضو سازمان ملل در رای گیری روز پنجشنبه خود آنتونیو گوتیرش را به عنوان دبیرکل آتی این سازمان انتخاب کردند.
هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز گوتیرش ۶۷ ساله را گزینه ای مناسب برای جانشینی بان کی‌مون، دبیرکل فعلی سازمان ملل دانست.
با این انتخاب، بان کی‌مون، دومین دوره ۵ ساله دبیرکلی‌اش در سازمان ملل در ۳۱ دسامبر سال جاری پایان خواهد یافت و گوتیرش به عنوان نهمین دبیرکل این سازمان ۷۱ ساله این مسوولیت را برعهده خواهد گرفت.
گوتیرش از سال ۱۹۹۵ تا سال ۲۰۰۲ نخست وزیر پرتغال و پس از آن به مدت ده سال مسئول کمیسیون آوارگان سازمان ملل متحد بوده است.

منبع: ایسنا

95103

نظرات
ADS
ADS
پربازدید