Performancing Metrics

کشت سالم فرآورده‌های گیاهی با تولید کودهای زیستی | اتاق خبر
کد خبر: 375710
تاریخ انتشار: 24 مهر 1395 - 01:29
با تلاش یک شرکت فناور صورت گرفت؛
یک شرکت فناور فعال در حوزه بیولوژی توانسته است با تولید کودهای زیستی و بارورکننده‌های گیاهی نیاز صنعت کشاورزی کشور به این محصولات را تامین کند.

اتاق خبر: عباس کسائیان مدیرعامل این شرکت فنارور با اشاره به تولید کودهای بیولوژیک و فرآورده‌های گیاهپزشکی توسط این شرکت گفت: این شرکت نخستین و بزرگترین تولیدکننده مواد بیولوژیک کشاورزی مانند کودها و مواد بیولوژیک گیاه‌پزشکی به شمار می‌رود.

وی افزود: این شرکت با کسب دانش فنی تولید مایه تلقیح نخود، لوبیا و سویا از مؤسسه تحقیقات خاک و آب کشور تلاش کرده است در توسعه صنعت کشاورزی کشور و تامین محصولات ارگانیک گام بردارد.

وی تولید انبوه کودهای آلی و زیستی و عوامل کنترل بیولوژیک را یکی از دستاوردهای این شرکت در راستای توسعه کشاورزی کشور برشمرد و افزود: این شرکت با سرمایه‌گذاری در کاربردی‌کردن علم زیست فناوری با تکیه بر دانش متخصصان و کارشناسان به عنوان یکی از شاخص‌ترین تولیدکنندگان کودهای آلی و زیستی و عوامل کنترل بیولوژیک در کشور مطرح شده است.

این فعال فناور، با اشاره به تولید بیووم پلاس مایکوریزا توسط این شرکت،  افزود: این محصول بر اساس خواص مفید میکروارگانیسم‌های خاک‌زی همیار و همزیست با گیاهان به ویژه قارچ‌های میکوریزی آربسکولار تهیه شده است.

وی تصریح کرد: این محصول قارچ‌های میکوریزی را در ریشه گیاه مستقر می‌کند و آب و عناصر معدنی مورد نیاز گیاه را با سرعت و به مقدار بیشتری به ریشه انتقال می‌دهد که در نتیجه با مصرف بیووم پلاس گیاه ضمن برخورداری از رشد بهتر، در برابرتنش‌های محیطی نیز مقاومت بیشتری خواهد یافت. 
منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید