Performancing Metrics

آرزوی تولید خودروی ارزان تعبیر می‌شود؟ | اتاق خبر
کد خبر: 375747
تاریخ انتشار: 24 مهر 1395 - 06:07
مصرف‌کنندگان ایرانی در آرزوی تولید خودروی ارزان قیمت هستند، خودروی ارزان قیمتی که با کیفیت نیز باشد.

اتاق خبر: اخیرا رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) اظهار کرده که پیامد تفاهمنامه منعقد شده با رنو، تولید خودروی ارزان و با کیفیت خواهد بود.

این سازمان و شرکت رنو چندی پیش در پاریس تفاهمنامه همکاری مشترک را امضا کردند. طبق این تفاهمنامه شرکت مشترکی تشکیل خواهد شد که ۶۰ درصد آن متعلق به رنو و ۴۰ درصد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران خواهد بود.

یه دنبال انعقاد این تفاهمنامه انتقاداتی از سوی برخی به آن صورت گرفت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز در پاسخ به این انتقادات اظهار کرد که "تفاهمنامه با شرکت رنو می‌تواند خواست اکثریت جامعه برای داشتن خودرویی با کیفیت و ارزان قیمت را تامین کند".

این اظهارات در حالی است که هم‌اکنون ارزان‌ترین خودروی در حال تولید در ایران پراید است که با قیمت حدود ۲۰ میلیون تومان عرضه شده و مصرف‌کنندگان نیز رضایتی از کیفیت آن ندارند. گذشته از پراید خودروی تیبا هم در محدوده قیمتی ۲۵ میلیون تومان عرضه می‌شود و باقی خودروهای تولیدی در ایران قیمتی معادل حدود ۳۰ میلیون تومان و بیشتر دارند.

این در حالی است که بخش قابل توجهی از تقاضای خودرو در ایران برای خودروهای با قیمت کمتر از ۳۰ و البته کمتر از ۲۵ میلیون تومان است اما در حال حاضر در این محدوده قیمتی تنها دو خودرو تولید و  عرضه می‌شود و به همین دلیل مصرف‌کنندگان ایرانی قدرت انتخابی در این حوزه ندارند.

در این شرایط مصرف‌کنندگان همچنان در انتظار تولید خودروی ارزان قیمتی در داخل کشور هستند که قیمت آن با قدرت خریدشان تناسب داشته باشد. این انتظار بعد از اجرایی شدن برجام افزایش یافته و بخشی از مصرف‌کنندگان ایرانی توقع دارند حاصل قراردادهای جدید خودرویی، تولید خودروهای جدید با قیمت و البته کیفیت مناسب باشد.

در این شرایط باید دید وعده داده شده در زمینه تولید خودروی ارزان و با کیفیت در ایران تا چه حد محقق خواهد شد و آیا مصرف‌کنندگان ایرانی می‌توانند خودروی جدیدی را جایگزین پراید کنند؟!

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید