Performancing Metrics

ایران بیستمین خودروساز جهان شد | اتاق خبر
کد خبر: 375789
تاریخ انتشار: 24 مهر 1395 - 15:59
ایران با تولید ۵۶۲هزار و ۳۷۴ دستگاه خودرو در نیمه نخست ۲۰۱۶ به‌عنوان بیستمین خودروساز جهان شناخته شد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از تسنیم، انجمن جهانی تولیدکنندگان وسایل نقلیه موتوری در جدیدترین گزارش خود از رشد ۲درصدی تولید خودرو در جهان طی نیمه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

تولید خودرو در جهان طی ماه‌های ژانویه تا ژوئن امسال به ۴۶ میلیون و ۵۰۹ هزار دستگاه رسیده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲درصدی داشته است. بالغ بر ۳۵ میلیون دستگاه از خودروهای تولیدی در جهان خودروی سواری و بقیه خودروهای تجاری بوده است.

بر اساس این گزارش تولید خودروی ایران در نیمه نخست ۲۰۱۶ (برابر با فصل‌های زمستان و بهار گذشته) رشد ۱٫۲درصدی داشته و به ۵۶۲ هزار و ۳۷۴ دستگاه رسیده است. از این رقم ۵۱۵ هزار و ۴۹۹ دستگاه مربوط به تولید خودروهای سواری و ۴۶ هزار و ۸۷۵ دستگاه شامل خودروهای تجاری بوده است.

رشد ۱٫۲درصدی تولید خودرو در کشور طی ۶ماهه نخست اجرایی شدن توافق هسته‌ای بسیار کمتر از انتظار بوده است.

ایران بین تولید کنندگان خودرو در جهان طی نیمه نخست ۲۰۱۶ رتبه ۲۰ را به خود اختصاص داده است. چین با تولید ۱۲ میلیون و ۸۹۲ هزار دستگاه بزرگترین خودروساز جهان شناخته شده است و آمریکا با تولید ۶ میلیون و ۲۵۵ هزار دستگاه در رتبه دوم و ژاپن با تولید ۴ میلیون و ۴۹۴ هزار دستگاه در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.

ایران از نظر میزان تولید خودروهای سواری در رتبه ۱۵ جهان و از نظر تولید خودروهای تجاری در رتبه ۲۱ جهان قرار گرفته است.

از نظر میزان رشد تولید خودرو نیز رتبه ۱۶ به ایران اختصاص داده شده است. سوئد با رشد ۳۶٫۳درصدی بالاترین رشد در تولید خودرو را در نیمه نخست ۲۰۱۶ به خود اختصاص داده است. کانادا با رشد ۱۳٫۱درصدی و انگلیس با رشد ۱۲٫۲درصدی به‌ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته‌اند.

94105

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید