Performancing Metrics

اصلاح قانون کار جاذبه های سرمایه گذاری خورستان را افزایش می دهد | اتاق خبر
کد خبر: 375811
تاریخ انتشار: 24 مهر 1395 - 20:22
نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: با اصلاح قانون کسب و کار، زمینه حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان بیشتر و جاذبه‌های سرمایه گذاری افزایش می یابد.

به گزارش اتاق خبر به نقل از مهر همایون یوسفی اظهار کرد: در خوزستان فرصت های سرمایه گذاری بسیار زیادی وجود دارد اما متاسفانه این فرصت ها معرفی نشده اند. به طور حتم در صورتی که  نخستین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری در خوزستان با کیفیت برگزار شود و تداوم نیز داشته باشد، تاثیرات بسیاری بر این بخش برجای خواهد گذاشت.

وی با اشاره به وجود زیر ساخت های سرمایه گذاری در استان افزود: در صورتی که این زیر ساخت ها در بخش هایی جزئی فراهم نباشند نیز به راحتی می توان آنها را ایجاد کرد. مشکل اصلی سرمایه گذاری در استان در حال حاضر معرفی نشدن فرصت های موجود در سطح کشور است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی از برگزاری چنین نمایشگاه هایی در استان حمایت می کنند.

یوسفی با بیان اینکه به طور کلی چند اقدام برای حل معضل بیکاری در استان و به ویژه شهر اهواز وجود دارد که مهم ترین آنها اقدام  به سرمایه گذاری است، تصریح کرد: سرمایه گذاری بخش خصوصی در خوزستان برای اشتغالزایی خیلی کم است و بخش دولتی نیز سرمایه گذاری جدیدی در زمینه اشتغالزایی ندارد.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه شاهد اشتغال غیر بومی در خوزستان هستیم، بیان کرد: تلاش می‌کنیم با ایجاد سرمایه گذاری در استان و گسترش اشتغال بومی در سطح استان بتوانیم مشکل بیکاری را پیگیری کنیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی درباره برنامه‌ها برای ارتقای سرمایه گذاری در بخش خصوصی بیان کرد: با اصلاح قانون کسب و کار زمینه حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان بیشتر می شود و نیز جاذبه‌های سرمایه گذاری در این استان افزایش می یابد، در کنار این راهکارها باید سرمایه گذاری در خوزستان به عنوان استانی که بیش ترین منابع را برای کشور تامین می‌کند، به عنوان یک مطالبه ملی از دولت مطالبه شود.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری داخلی نفتی کفاف نیاز استان را نمی دهد و ورود سرمایه گذاری خارجی به کشور با توجه به منابع خوزستان، یکی از توجیه پذیرترین مناطق کشور است و با توجه به منابع و توجیه پذیری اقتصادی که دارد نه تنها در بخش نفت بلکه همه زمینه ها می تواند به خوبی سرمایه گذاران خارجی را جذب کند و با ایجاد اشتغال، تولید و امنیت هم تقویت خواهد شد.

یوسفی در پایان عنوان کرد: نکته بعدی ایجاد منبع مالی مناسب برای ایده های خوب و کارآفرینان خوب است تا اشتغال پایدار به وجود آید. ولی متاسفانه فاصله ایده پردازان ما با سرمایه گزاران ما خیلی زیاد است و حلقه مفقوده ما نظام برنامه ریزی مناسب است که اتصال بین بخش دانشگاهی را با سرمایه گذاران ایجاد کند. در صورت این ارتباط مناسب قطعا می توانیم زمینه خوبی برای فعالیت شرکتهای دانش بنیان ایجاد کنیم.

94105

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید