Performancing Metrics

لشکر کشی داعش به استان حلب برای دفاع از «پایگاه معنوی» خود | اتاق خبر
کد خبر: 375827
تاریخ انتشار: 25 مهر 1395 - 00:15
فعالان سوری می‌گویند که با نزدیک شدن حمله مخالفان سوری مورد حمایت ترکیه برای کنترل شهر دابق در استان حلب، تروریست‌ها حدود 1200 نیرو را به این شهر که برای داعش‌ اهمیت ویژه‌ای دارد فرستاده‌اند.

دابق

 به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که دست کم 1000 نیروی داعش از خارج سوریه وارد این کشور شده‌اند اما مشخص نکرد که این نیروها از عراق وارد سوریه شده‌اند یا از ترکیه.

دیده بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد که این نیروها در آغاز به شهر رقه، مقر اصلی داعش در سوریه رفته و از آنجا به دابق فرستاده شده‌اند.

داعش از اوت سال 2014 شهر دابق را تحت تصرف خود دارد. این شهر بنا به باور تروریست‌های داعش محل نهایی جنگ خیر و شر خواهد بود و نزد داعشی‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد. دابق را در واقع می‌توان پایگاه معنوی داعش در سوریه نامید.

دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد که داعش افرادی را برای نبرد دابق جمع کرده که همگی کارکشته هستند و در گذشته در جبهه‌های دیگری چون حمص جنگیده‌اند.

گروه‌های مخالف سوری با حمایت کامل ارتش ترکیه از 21 اوت گذشته، حمله‌ای را علیه داعش در شمال سوریه به راه انداخته‌اند.

از سوی دیگر، منابع ارشد مخالفان سوری اعلام کردند که رایزنی‌هایی برای یکپارچه سازی تعدادی از گروه‌های مخالف در شمال سوریه در جریان است. یک فرمانده عالی رتبه در ارتش آزاد سوریه اعلام کرد که رایزنی‌هایی برای اتحاد میان گروه‌های نورالدین زنکی، احرار الشام و فیلق الشام و یکپارچه سازی آنها در چارچوب یک تشکیلات واحد است.

انتهای پیام/

کد: 94108

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید