Performancing Metrics

سلاح جدید روسیه؛ اشعه مرگ که پهپادهای دشمن را نابود می‌کند | اتاق خبر
کد خبر: 375899
تاریخ انتشار: 25 مهر 1395 - 16:49
رئیس‌جمهور روسیه پس از دستور تخلیه 40 میلیون شهروند روسی و انجام یک سری آزمایش‌های موشک بالستیک باعث ایجاد نگرانی‌ها نسبت به جنگ جهانی سوم شده اما اکنون تصاویری از نخستین اشعه مرگ جهان که در اختیار روسیه قرار دارد، منتشر شده است.

سلاح جدید روسیه

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، این سلاح جدید به جای استفاده از گلوله و خمپاره برای نابود کردن اهداف دشمن، از انرژی ماکروویو برای هدف گرفتن پهپادهای نظامی استفاده می‌کند.

براساس گزارش کمپانی تولیدات فناوری روسیه موسوم به (OPK)، آزمایش اولیه این سلاح با موفقیت انجام شده و این سلاح آماده استفاده در میدان‌های نبرد است.

ژنرال‌های روسیه ادعا می‌کنند که هیچ سلاح قابل مقایسه‌ای همانند این سلاح در جهان وجود ندارد.

سخنگوی کمپانی "OPK" درباره این سلاح جدید گفت: ما تاکنون نمونه‌هایی از چنین سلاح‌هایی را تولید کرده‌ایم و آنها کارآمد بودن خود را اثبات کرده‌اند.

وی افزود: یقیناً این نوع جدیدی از سلاح است که هیچ نظیر و مانندی ندارد. حتی می‌توان گفت که این مدل سلاح برای نخستین بار در روسیه تولید شده و از گفتن این موضوع ترسی نداریم.

ایگور کوروتچنکو، یکی از افسران ارشد دفاع ملی روسیه گفت: ما درباره نمونه اولیه صحبت می‌کنیم. این سلاح می‌تواند پالس‌های امواج ماکروویو را با هدف نابودی تجهیزات الکترونیکی اهداف دشمن به طرف آنها نشانه بگیرد و منجر به از کار افتادن کامل آنها شود.

وی افزود: امیدبخش‌ترین مدل این سلاح برای مبارزات می‌تواند پهپادهای تاکتیکی دشمن را مستقیما در میدان‌های نبرد نابود کند. ظاهرا این سلاح قادر است تا اهداف را در فاصله یک کیلومتری هدف گیرد.

از این نمونه اولیه در جریان نمایشگاه نظامی تکنولوژی‌های پیشرفته تسلیحاتی در ارمنستان و در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها مبنی بر اینکه ممکن است همزمان با خدشه دار شدن روابط روسیه با غرب و رسیدن آن به پایین‌ترین حد از زمان جنگ سرد، یک جنگ اتمی قریب الوقوع رخ دهد، پرده برداری شد.

شبکه تلویزیونی دولتی ان.تی.وی روسیه به بینندگان گفت: اگر روزی یک جنگ اتمی رخ دهد، همه شما باید بدانید که نزدیکترین پناهگاه بمب کجاست و اکنون بهترین زمان برای پیدا کردن آن است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه همچنین یک حکم فوری و فوق‌العاده صادر کرد مبنی براینکه تمامی مقامات باید فورا اعضای خانواده‌شان را که در خارج از کشور زندگی می‌کنند، به میهن بازگردانند.

براساس گزارشات پوتین به تمامی دیپلمات‌ها در رده‌های مختلف گفته که بستگان و خویشاوند را به سرزمین مادری بازگردانند.

در همین حال به کارکنان دولتی، سیاستمداران و کارکنان وزارتخانه‌ها دستور داده شده تا فورا فرزندان خود را از مدارس خارجی بیرون آورند.

این تحولات نگران کننده که به دنبال تصمیم ناگهانی پوتین برای لغو سفرش به فرانسه صورت گرفته، به تمامی کارکنان دولتی ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

کد: 94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید