Performancing Metrics

حفظ حریم خصوصی افراد در شبکه ملی اطلاعات | اتاق خبر
کد خبر: 375985
تاریخ انتشار: 25 مهر 1395 - 11:56
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی پنجمین مرکز داده کشور در شهر قم خبر داد و اعلام کرد: تاکنون ۲۰ درصد از مردم کشور در سرشماری شرکت کرده‌اند که ایران را پس از ژاپن، دومین کشور از نظر مشارکت در سرشماری اینترنتی می‌کند.

اتاق خبر: محمود واعظی شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی، با اشاره به شبکه ملی اطلاعات اظهار کرد: ممکن است نتوانسته باشیم تاکنون تعریف خوبی از شبکه ملی اطلاعات به مردم ارایه بدهیم. درواقع قرار نیست در کشور دو شبکه درست کنیم. با مثالی می‌توان گفت که اگر شبکه ملی اطلاعات مانند استفاده از تلفن برای تماس‌های شهری و بین‌شهری در بخش پهنای باند اینترنت باشد و تلفن به خارج بخش دیگری از این شبکه است.

وی با اشاره به هوشمند بودن IT افزود: تمام آدرس‌هایی که در ایران است، محتوای داخلی دارد و در بستر شبکه ملی اطلاعات است که امنیت، سرعت و کیفیت بالا و تعرفه پایین را شامل می‌شود.

دولت، حفظ حریم افراد را تضمین می‌کند

واعظی همچنین به حفظ حریم خصوصی افراد در شبکه ملی اطلاعات اشاره و بیان کرد: دولت و وزارت ارتباطات تضمین می‌کند به هرچه که در داخل کشور باشد دسترسی وجود ندارد و امنیت حریم خصوصی اشخاص حفظ می‌شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به فاز دوم شبکه ملی اطلاعات، اظهار کرد: شبکه ملی اطلاعات پروژه بسیار بزرگی است که ۱۳ سال است که وزرای قبلی به دنبال آن بودند و مقام معظم رهبری نیز در حکم شورای عالی فضای مجازی به راه‌اندازی این شبکه تاکید کرده بود، بنابراین ما از مطالعاتی که در گذشته انجام شده بود استفاده و با توجه به آماده بودن بستر فنی فاز اول را راه‌اندازی کردیم.

وی ادامه داد: در ابتدای دولت پهنای باند داخلی در ابتدای دولت پهنای باند داخل ۶۲۰ مگابیت بر ثانیه بود که در حال حاضر به بیش از ۴۰۰۰ رسیده است و همچنین کمیته‌های متعددی از رگولاتوری و زیرساخت و محتوا و صیانت تشکیل شده است. البته کار به این بزرگی بی نقص نیست و ما کمیته‌ای تشکیل داده‌ایم که ضعف‌های فاز اول را بررسی کند و با شرکت‌های مختلف و تولیدکنندگان محتوا در تماس هستیم که ضعف‌ها برای فاز دوم برطرف شود.

قم، پنجمین مرکز NIX

واعظی با اشاره به راه‌اندازی مراکز تبادل داده، ادامه داد: قصد داریم با توجه به قم قطب تولید محتوای دینی کشور است یک مرکز NIX در روز چهارشنبه افتتاح کنیم و در قدم‌های بعدی این کار را در خوزستان به بعد اصفهان به انجام برسانیم که سه نقطه به چهار نقطه قبلی اضافه شود.

وزیر ارتباطات همچنین درباره‌ی تغییر قیمت‌ها با توجه به شبکه ملی اطلاعات بیان کرد: به همه شرکت‌های FCP و اپراتورهای تلفن همراه و شرکت مخابرات از زمان راه‌اندازی فاز نخست شبکه ملی اطلاعات دو ماه وقت دادیم که تجهیزاتی داشته باشند که بتوانند شناسایی کنند کدام مشترک از پهنای باند داخل و کدام از پهنای باند خارجی استفاده می‌کند تا بتوانند پهنای باند داخل را با تخفیف بالا ارائه دهند و طبق آخرین گزارش‌ها حدود هفت شرکت این تعرفه را اعلام کردند و در نهایت همه آنها باید این کار را انجام دهند.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید