Performancing Metrics

رشد ۲۳ درصدی مسافران هوایی | اتاق خبر
کد خبر: 376006
تاریخ انتشار: 25 مهر 1395 - 12:36
وزارت راه و شهرسازی آمار نشست و برخاست هواپیماها و تعداد مسافران هوایی در طول ماه گذشته را منتشر کرده که نشان از رشد ۲۳ درصدی پروازها نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

اتاق خبر: در ۴۶ فرودگاه فعال ایران در شهریور امسال ۴۰ هزار و ۶۸۷ پرواز انجام شده که این آمار نسبت به سال گذشته در حوزه نشست و برخاست‌ها رشد ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

در این ماه به ترتیب فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، امام خمینی، شیراز، اهواز، اصفهان، تبریز، بندرعباس، آبادان و یزد پرترافیک ترین فرودگاه‌های ایران بوده اند.

با وجود آنکه در طول ماه‌های گذشته تلاش شده بخشی از فشار های موجود بر روی فرودگاه مهراباد کنترل شود اما آمارهای جدید حکایت از آن دارد که در شهریور ماه سال جاری نیز همچنان رشد پروازها در مهرآباد ادامه داشته است.

در این ماه ۱۲ هزار و ۶۱ پرواز در مهرآباد صورت گرفته که از این میان یک میلیون و ۵۸۳ هزار مسافر جابه‌جا شده‌اند و بیش از ۱۱ میلیون کیلوگرم بار ارسال و پست شده است.

بر این اساس در شهریور امسال رشدی ۲۳ درصدی در نشست و برخواست هواپیماها، رشدی ۲۶ درصدی در اعزام و پذیرش مسافر و رشدی ۲۴ درصدی در ارسال بار به ثبت رسانده که نشان از افزایش دوباره مسئولیت‌های این فرودگاه مهم دارد.

در حوزه اعزام و پذیرش مسافر اوضاع فرودگاه مشهد پیچیده تر از مهرآباد است در این فرودگاه‌ها ۸۰۲۹ پرواز انجام شده که در چارچوب آن یک میلیون و ۲۰۵ هزار مسافر جابجا شده‌اند و بیش از ۱۰ میلیون کیلوگرم بار نیز ارسال و پست شده است.

بر این اساس در جابجایی مسافر، فرودگاه مشهد رشدی ۳۱ درصدی را نسبت به گذشته ثبت کرده و در افزایش بار نیز رشدی ۲۰ درصدی را نهایی کرده است.

فرودگاه امام خمینی نیز در طول این مدت بیش از ۵۳۰۰ پرواز را انجام داده است که نتیجه آن جابجایی حدود ۸۸۷ هزار مسافر و ۱۶ میلیون کیلوگرم بار بوده است که این موضوع رشد هفت درصدی در نشست و برخاست، شش درصدی در اعزام مسافر و ۱۰ درصدی در انتقال بار را نشان می‌دهد.

منبع:ایسنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید