Performancing Metrics

چهارمین نمایشگاه فناوری ربع رشیدی فرصتی برای افزایش همکاری های بین المللی | اتاق خبر
کد خبر: 376073
تاریخ انتشار: 26 مهر 1395 - 18:55
مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی با تاکید بر جنبه بین المللی چهارمین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی گفت: این نمایشگاه فرصتی مناسب برای معرفی دستاوردها و طرح های فناورانه کشورهای همسایه است.

اتاق خبر:علی جهانگیری در دیدار با سرکنسول ترکیه در تبریز، اظهار کرد: تلاش می کنیم فناوران و صاحب نظران کشورهای مختلف در این نمایشگاه حضور یابند.
وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری به موضوع های فناورانه و حمایت قاطعانه دولت از این بخش گفت: در دولت تدبیر و امید پنج منطقه ویژه علم و فناوری در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) به تصویب رسید که یکی از این مناطق در تبریز واقع شده است.
وی از حضور فناورانی از کشور چین در این نمایشگاه خبر داد و گفت: تا به امروز نزدیک به 15 شرکت فناور از کشور چین برای حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده اند.
نماینده تام الاختیار استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری با اشاره به ارائه تسهیلات ویژه برای شرکت های فناور و سرمایه گذاران خارجی شرکت کننده در این نمایشگاه و جشنواره افزود: تلاش می کنیم این نمایشگاه فرصتی برای افزایش تعامل فناورانه بین کشورهای مختلف و جمهوری اسلامی ایران باشد.
جهانگیری خاطرنشان کرد: قصد داریم اقتصاد دانش بنیان را در استان تقویت کنیم و علاقه مند همکاری با ترکیه در زمینه فناوری های نو و صنایع مرتبط هستیم.
وی افزود: کشورهای همسایه در اولویت همکاری ها قرار دارند و می خواهیم همکاری دوجانبه تکنولوژیکی با این کشورها را توسعه دهیم.
سرکنسول ترکیه در تبریز نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت همکاری های مشترک گفت: این نمایشگاه می تواند باعث افزایش همکاری های دو کشور دوست و همسایه شود.
فاهری چاغلار خاطرنشان کرد: ما تمام تلاش خود را برای حضور پرشور فناوران کشور خود در این نمایشگاه انجام خواهیم داد.
چهارمین نمایشگاه و جشنواره بین المللی فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی، 20 تا 23 آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.
ربع رشیدی یکی از بناهای تاریخی و ارزشمند شهر تبریز به سبک معماری آذری است. این بنای حدود 700ساله مربوط به دانشگاهی متشکل از چهار دانشکده در چهار طرف آن بود و اربع همان چهار عربی را به خود اختصاص داد که توسط رشید الدین فضل الله همدانی ایجاد شده بود.

ایرنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید