Performancing Metrics

دفتر تجاری اتاق بازرگانی اردبیل در مسکو افتتاح شد | اتاق خبر
کد خبر: 376078
تاریخ انتشار: 26 مهر 1395 - 19:49
دفتر تجاری اتاق بازرگانی اردبیل به نام ایران در مرکز تجاری مواد غذایی مسکو پایتخت روسیه طی آیینی کار خود را آغاز کرد.

اتاق خبر:دفتر تجاری ایران به مساحت 150 متر مربع با محوریت اتاق بازرگانی اردبیل با حضور هیات سیاسی و اقتصادی به ریاست استاندار اردبیل در مجتمع بزرگ تجاری مواد غذایی (food city) در مسکو گشایش یافت.
استاندار اردبیل در این آئین با اشاره به عمق و گستردگی روابط ایران و روسیه و ملاقات های بسیار رهبران 2 کشور گفت: روابط اقتصادی برابر با سطح روابط سیاسی افزایش نیافته و مراوده بازرگانان ایرانی و روس در قالب هیات های تجاری و شرکت در نمایشگاه های مشترک می تواند زمینه ساز افزایش حجم تجارت باشد.
مجید خدابخش با دعوت از بازرگانان روسی برای سفر به استان اردبیل افزود: این استان ظرفیت های قابل توجهی از جمله در زمینه کشاورزی و صنعت دارد و زمینه برای سرمایه گذاری های جدید یا مشارکت با بنگاه های اقتصادی ایرانی در زمینه راه اندازی صنایع تبدیلی و حتی اکتشاف نفت به ویژه در منطقه مغان فراهم است.
حسین پیرموذن عضو هیات رییسه اتاق ایران و رییس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی اردبیل نیز با اشاره به افزایش روابط سیاسی ایران و روسیه مسوولان مرکز تجاری غذایی (فود سیتی) را به بهره برداری حداکثری از این فرصت پیش آمده فراخواند و خواستار زمینه سازی برای حضور مناسب بازرگانان ایرانی در مسکو شد.
او با بیان اینکه نزدیکی جغرافیایی به مسکو یکی از مزیت های مهم استان اردبیل است عنوان کرد: اردبیل می تواند به دروازه تجارت ایران و روسیه تبدیل شود و با راه اندازی این دفتر تجاری که با کمک اتاق بازرگانی اردبیل و سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت گرفته، گام بزرگی در تحقق این مهم برداشته شده است.
رییس اتاق بازرگانی اردبیل در ادامه با انتقاد از عملکرد گمرک روسیه خواستار سرعت بخشی به اجرای توافق دالان سبز گمرکی بین 2 کشور شد و اضافه کرد: افزایش تعداد کالاهای قابل مبادله با تعرفه ترجیحی توافق دیگری است که در اتاق مشترک ایران و روسیه در حال تدوین است.
وی تاکید کرد: استان اردبیل بهترین مکان برای حضور سرمایه گذاران روس می باشد اما مشکل اساسی 2 کشور در حوزه اقتصادی مسایل بانکی است که در این راستا سه بانک روسی و ایرانی برای افتتاح شعبه در روسیه و ایران اعلام آمادگی کرده اند.
'کپکوف' رییس اتاق بازرگانی و صنایع روسیه نیز در ادامه با اشاره به اهمیت همکاری های اقتصادی با ایران برای آن کشور گفت: حجم تجارت بین 2 کشور در نیمه نخست سال جاری حدود 65 درصد رشد داشت و برای سال آینده نیز 25 درصد رشد پیش بینی شده است.
وی افزود: هم اکنون 500 شرکت ایرانی در روسیه ثبت شده و یک هزار شرکت دیگر در حال راه اندازی است و دیگر مجموعه های تولیدی و تجاری ایرانی نیز می توانند به ویژه در نمایشگاه های تخصصی کشاورزی و مواد غذایی روسیه شرکت کنند.
استاندار اردبیل به منظور بررسی راه های گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری استان به همراه هیاتی به مسکو سفر کرده است.

ایرنا

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید