Performancing Metrics

پلمب واحدهای صنفی بدون مجوز پوشاک از هفته آینده | اتاق خبر
کد خبر: 376165
تاریخ انتشار: 27 مهر 1395 - 06:28
رییس اتحادیه پوشاک گفت: از هفته آینده در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی از فعالیت واحدهای صنفی بدون مجوز جلوگیری می شود.

اتاق خبر:ابوالقاسم آقاحسن شیرازی در برنامه «تیترامشب» شبکه خبر، ‌در خصوص فرصت ها و چالش های شروط فعالیت پوشاک خارجی در ایران افزود: این دستور العمل در راستای اقتصاد مقاومتی اتخاذ شده است.

وی درخصوص این طرح تصریح کرد: بر اساس این طرح برندهای خارجی باید توسط یک فرد و یک شرکت حقوقی در ایران ثبت و ۲۰ درصد محصولاتش در کشور تولید و ۸۰ درصد وارد شود.

شیرازی گفت: این طرح می تواند تولید اشتغال کند.

وی با اشاره به مخالفت برخی از تولیدکنندگان با این طرح افزود: این طرح می تواند در جهت حمایت از تولید کنندگان داخلی باشد.

شیرازی خاطر نشان کرد‌: این دستورالعمل در جهت جلوگیری از ورود محصولات بی کیفیت به کشور است.

رئیس اتحادیه پوشاک گفت: قدم مناسبی در جهت حمایت از واحدهای تولیدی داخلی صورت گرفته و در زمینه قیمت گذاری دست آنها باز است.

وی ادامه داد: باید مالیات یک تولید کننده شفاف شود و به صورت برآوردی و ارزش افزوده نباشد.

شیرازی با تأکید بر حمایت از تولیدکنندگان داخلی گفت: در مراکز تجاری شهرداری که بدون تحقیق ساخته شده است، قیمت های گزافی از تولیدکنندگان دریافت می شود.

وی تصریح کرد: تولید کنندگان داخلی برای تبلیغ محصولات خود در شهر و صدا و سیما باید هزینه های زیادی پرداخت کنند که این هزینه ها بر قیمت تمام شده محصولاتشان تأثیر می گذارد.

شیرازی تأکید کرد: دولت برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی باید مواد اولیه ارزان و تنفس مالیاتی به آنها اختصاص دهد.

وی گفت: ممکن است این طرح برای برندهای خارجی جذاب نباشد.

اکبر ملکوتی، تولیدکننده داخلی دیگر میهمان برنامه در خصوص موضوع بحث گفت: این طرح اگر خوب اجرا شود می تواند از تولیدکننده داخلی حمایت کند.

وی تصریح کرد: اما این طرح می تواند تولیدات داخلی را محو کند.

ملکوتی با اشاره به برگزاری نمایشگاه پوشاک ترک در تهران افزود: این کار به ضرر تولیدکنندگان داخلی بود. برندهایی که قرار است وارد شوند، برندهای بی کیفیتی هستند.

این تولیدکننده داخلی تأکید کرد: سیاست های غلط سبب شده است که تولیدات ایرانی محو شوند. تولیدکنندگان ایرانی در صورت حمایت می توانند بازارهای جهانی را تسخیر کنند.

هژیر احمدی دیگر میهمان برنامه گفت: از اینکه در عرصه رقابت با برندهای خارجی قرار بگیریم خوب است. ورود برندهای خارجی می تواند باعث بهبود صنعت پوشاک شود.

وی افزود: تولیدکنندگان داخلی در حدی نیستند که در بازار رقابت با تولیدکنندگان خارجی قرار بگیرند.

اتاق اصناف ایران

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید