Performancing Metrics

رضا کیانیان مردم را برای مقابله با خشکسالی بسیج کرد+اینستاپست | اتاق خبر
کد خبر: 376222
تاریخ انتشار: 27 مهر 1395 - 12:22
رضا کیانیان با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش راه های متفاوتی برای مقابله با خشکسالی پیشنهاد داد.

به گزارش اتاق خبر، رضا کیانیان بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون با انتشار پستی در صفحه اینستا گرامش از راه های مختلف برای جلوگیری از هدر رفتن آب و مبارزه با خشکسالی گفت و عنوان کرد:بايد براى مقابله با خطرخشكسالى همه بسيج شويم و وقتی یک کشور می گوید با خطر خشکسالی روبروست، يعنى تأثير آن روى همه این خوراکی ها و لباس ها و حتی مانیتور و کتاب و یک لیوان شیر روی میز شماست ! آب اگر تمام شود، این محصولات هم کم کم دیگر تولید نمی شوند. بحران این است! ‎‏‎در مصرف همه منابع مان بايد بى نهايت دقت كنيم .

 
کیانیان نوشت:"‏‎آیا نمی شود به کارواش ها و استخرها دستور داده شود که از دستگاه های تصفیه آب استفاده کنند تا از همان آب مصرفی دوباره استفاده شود؟ ‎
آیا نمی شود سرمایه گذاری کرد تا شرکت های تحقیقاتی روی شیوه جدید آبیاری کشاورزی کار کنند تا میزان آب مصرفی کشاورزی را چندين درصد پايين بياوريم؟ ‎
آيا همین شیوه آبیاری قطره ای را نمی شود اجباری کرد؟
‏‎آيا شهردارى نمى تواند همه ساختمان ها را موظف كند تا از آب آشاميدنى برای ساختمان و برج سازى استفاده نكنند و شیرآلاتی را در دستشويى و حمام به كار بگيرند که حجم آب خروجى کمترى داشته باشد و يا از چشم های الکترونیک براى شيرآلات استفاده شود؟ آیا نمی شود همه را موظف کرد برای توالت ها از سیفون هایی استفاده کنند که با فشار هوا تخلیه را انجام دهد؟
‏‎و آيا نمی شود براى كسانى كه مصرف بالايى دارند جريمه هاى سنگين تعيين كرد ؟
‏‎بايد براى مقابله با خطرخشكسالى همه بسيج شويم.

‏. ‎حالا به این آمارها توجه کنید: ‎آیا می دانید براى توليد يك كيلو برنج ، دو هزار و دويست و نود و يك ليتر آب مصرف می شود ؟ ‎مى دانيد براى توليد يك كيلوگرم گوشت گوسفند، شش هزار و صد و چهل و سه ليتر آب و براى توليد يك كفش چرم ، چهار هزار ليتر آب مصرف مى شود؟ ‎این ها  آبهای پنهان در زندگی ما هستند. مصرف آب پنهان يا آب غيرمستقيم ما برابر است با نود و يك درصد آب مستقيمى که هر روز مصرف می کنیم و بخش زیادی از آن مربوط به محصولات خوراکی و پوشش و لوازم زندگی می شوند.

‏‎‏‎وقتی یک کشور می گوید با خطر خشکسالی روبروست، يعنى تأثير آن روى همه این خوراکی ها و لباس ها و حتی مانیتور و کتاب و یک لیوان شیر روی میز شماست ! آب اگر تمام شود، این محصولات هم کم کم دیگر تولید نمی شوند. بحران این است! ‎‏‎در مصرف همه منابع مان بايد بى نهايت دقت كنيم ."

 
 
 
 
باشگاه خبرنگاران جوان 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید