Performancing Metrics

مدیر عامل بانک صادرات گفت در بین مجموعه های خودروسازی سایپا خودروساز موفقی است | اتاق خبر
کد خبر: 376259
تاریخ انتشار: 26 مهر 1395 - 15:26
طی نشستی با حضور مدیران عامل بانک صادرات و گروه خودروسازی سایپا و جمعی از مدیران ارشد دو سازمان، تفاهم نامه مشترک همکاری های بانکی و پولی در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی بین بانک صادرات و گروه خودروسازی سایپا به امضا رسید.

به گزارش اتاق خبر به نقل از سایپانیوز، محورهای این تفاهم نامه در حوزه توسعه مراودات بانکی و به منظور افزایش درصد تامین منابع سرمایه درگردش تولید به میزان 70 درصد، افزایش حجم گشایش اعتبارات اسنادی خارجی نزد بانک صادرات، صدور ضمانت نامه های بانکی و موارد دیگر است.

براساس این گزارش در ابتدای این نشست مهدی جمالی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از حمایت هایی که طی سال گذشته توسط بانک صادرات از صنعت خودروسازی به ویژه سایپا صورت گرفت، تشکر و قدردانی کرد.

جمالی گفت: وضعیت گروه سایپا در سال گذشته در شرایطی بود که ممکن بود مجموعه صنعت خودرو با بحران رو به رو شود و خوشبختانه با تدابیر همکارانم در گروه سایپا و همچنین حمایت هایی که دولت محترم و به لحاظ مالی بانک صادرات از گروه خودروسازی سایپا انجام داد، توانستیم وضعیت گروه سایپا را به شرایطی برسانیم که الگوی خوبی از نظر اصلاحات ساختاری و زیر بنایی برای مجموعه صنعت باشیم.

وی افزود: سال گذشته در شرایطی قرار گرفته بودیم که احتمال تعطیلی کارخانه و بحران کارگری وجود داشت و خوشبختانه در همان مقطع مدیران بانک صادرات و دولت محترم حمایت کردند تا سایپا امروزه در شرایط مناسبی قرار گیرد.

جمالی گفت: با شرایطی که ایجاد شد توانستیم تولید مردادماه سال گذشته که به 800 دستگاه در روز رسیده بود را، به تیراژ نزدیک به 2400 دستگاه در روز برسانیم و این یعنی تیراژ نزدیک به 3 برابر تولید سال گذشته رسیده است.

وی تاکید کرد: علاوه براین توانستیم با یک دوره کار سخت مشکلات مان با سیستم بانکی را مرتفع کنیم. سایپا سال گذشته در همین شرایط با بحران بدهی های معوق در سیستم بانکی رو به رو بود و نزدیک به 800 میلیارد تومان بدهی معوق به سیستم بانکی و نزدیک به 2 هزار میلیارد تومان به قطعه سازان بدهی داشت و امروز باید اعلام کنم که تقریبا بدهی های معوق سایپا به سیستم بانکی به صفر رسیده است و در مورد بدهی قطعه سازان تقریبا معوقات بالای 120 روزشان که جز‌ء تعهدات مان هست به پایین ترین زمان خود رسیده است.

وی گفت: در شرایطی قرار گرفتیم که می توانیم روزانه برای تولید 2300 دستگاه خودرو، از 1200 منبع تامین قطعه و بین 3 تا 8 هزار قطعه تامین کنیم که نتیجه آن اشتغال هزاران نفر و فعالیت صدها واحد صنعتی در کشور است و این یعنی اقدام و عمل واقعی در اقتصاد مقاومتی و هماهنگی با منابع متفاوت تامین قطعات، امری که در یک مجموعه تولید خودرو از جمله سایپا اتفاق می افتد.

جمالی افزود: علی رغم همه محدودیت هایی که سیستم بانکی مخصوصا بانک صادرات داشت با حمایت خوبی که طی دو سه ماه اخیر از صنعت خودرو به ویژه از مجموعه سایپا داشتند، شرایطی را به وجود آوردند که بسیاری از مسایلی که بین بانک صادرات و سایپا وجود داشت به خوبی برطرف شد و امروز ما می توانیم با این تیراژ تولید بیش از نیم درصد تاثیر در رشد تولید ناخالص ملی کشور را محقق نماییم.

در ادامه این نشست سیاوش زراعتی مدیرعامل بانک صادرات گفت: آقای جمالی مدیرعامل سایپا را به عنوان یک همکار بانکی می شناسیم و می توانیم زبان مشترک داشته و همکاری مشترک با سایپا داشته باشیم و این ارتباط فی مابین را پررنگ تر می کند و می دانیم که در بین مجموعه های خودروسازی، سایپا خودروساز موفقی است خصوصا با حضور تیم مدیریتی فعلی که خبره و تحصیلکرده است، افق روشنی را برای سایپا شاهد هستیم.

وی افزود: با کمال میل و طیب خاطر در جهت تعامل و همکاری بیشتر در خدمت مجموعه سایپا هستیم و علی رغم همه مسایل و مشکلات سیستم بانکی از همکارانم خواستم که موانع پیش روی سایپا برداشته شود تا بتوانیم یک همکاری پررنگ تر و تمام عیار با سایپا داشته باشیم.

مدیرعامل بانک صادرات تصریح کرد: در ارتباط با تولید سعی کردیم موضوع اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل را به بهترین شکل ممکن در بانک صادرات اجرایی کنیم و از مجموعه سایپا در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی حمایت می کنیم.

زراعتی گفت: خودمان مصرف کننده محصولات سایپا هستیم و کیفیت محصولات سایپا برایمان جالب و لذت بخش است و با کمال میل در خدمت سایپا هستیم و انتظارمان این است که فعالیت های سایپا با بانک صادرات بهتر و بیشتر شود.

گفتنی است در پایان این نشست مدیرعامل، اعضای هیئت مدیره و برخی از مدیران ارشد بانک صادرات از خطوط تولیدی سایپا بازدید کردند.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید