Performancing Metrics

قوی‌ترین هاب پتروشیمی‌کشور در چابهار | اتاق خبر
کد خبر: 376265
تاریخ انتشار: 27 مهر 1395 - 16:54
دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی ‌با بیان اینکه کار وسیعی در منطقه چابهار در حال شکل‌گیری است، گفت: خوشبختانه روند تکمیل زیرساخت‌های این شهرک از سرعت بالایی برخوردار است که این امر نشان می‌دهد به زودی باید منتظر تولد هاب سوم پتروشیمی‌ کشور در استان سی

به گزارش اتاق خبر به نقل از  روابط عمومی ‌پتروشیمی ‌مکران، احمد مهدوی در حاشیه بازدید از شهرک پتروشیمی‌ مکران ادامه داد: امیدواریم با پشتیبانی همه مسوولان، اقدام بزرگی که در منطقه چابهار در حال شکل‌گیری است به ثمر بنشیند تاعلاوه بر محرومیت‌زدایی از مردم منطقه، گامی‌ موثر در جهت رونق اقتصادی کشور نیز برداشته شود.

مهدوی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی در کشور ما دارای مزیت است، گفت: با توجه به اینکه کشور ما مقام اول را در برخورداری از منابع گازی دارد، باید از این فرصت نهایت بهره را برد.

وی تصریح کرد: منطقه چابهار، در کنار اقیانوس هند و دریای عمان قرار دارد و این موضوع باعث می‌شود تا هزینه انتقال محصولات کاهش یابد؛ علاوه بر آن امنیت این منطقه بسیار بالا است. دبیرکل انجمن کارفرمایی صنعت پتروشیمی‌ گفت: با تلاش‌هایی که مدیرعامل پتروشیمی مکران داشته است، می‌توان آینده خوبی را برای صنعت این منطقه متصور شد.همچنین این تلاش‌ها می‌تواند هاب سوم در چابهار را به دلیل موقعیت جغرافیایی و امنیتی بهتر، منظم‌تر، قوی‌تر و پربارتر از عسلویه و ماهشهر کند.

وی با بیان اینکه ساخت شهرک پتروشیمی ‌در سیستان و بلوچستان باعث پیشبرد اهداف چشم‌انداز خواهد بود، گفت: برند پتروشیمی ‌ایران در دنیا شناخته‌شده است، اما به دلیل شرایط تحریم این صنعت دچار عقبگرد شده، در افق 1404 باید عربستان را از نظر تولید پشت سر بگذاریم، چراکه عسلویه و ماهشهر دیگر ظرفیت توسعه بیش از این را ندارند.

وی افزود: اگر پتروشیمی‌ها نبودند باید سالانه 10 میلیارد دلار ارز از کشور برای تهیه مواد اولیه خارج می‌شد، این پتروشیمی‌ها بودند که در دوران تحریم‌ها اجازه نوسانات شدید در نرخ ارز را ندادند. مهدوی با اظهار امیدواری نسبت به تغییر نگاه مثبت به صنعت پتروشیمی‌ گفت: باید تمامی ‌مسوولان برای به ثمر نشستن شهرک پتروشیمی‌ مکران همت کنند تا نگینی که اکنون در دل خاک قرار دارد در آینده نمایان شود. مهدوی درخصوص نگرانی‌هایی که مردم منطقه سیستان و بلوچستان از آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از شهرک پتروشیمی ‌مکران دارند گفت: مجتمع‌هایی که در این منطقه مستقر خواهند شد تمام استانداردهای روز دنیا را کسب کرده‌اند و خیال مردم از این جهت باید راحت باشد. وی ادامه داد: نباید تصویری که از آلودگی‌های برخی مجتمع‌ها وجود دارد در اینجا نیز وجود داشته باشد، چراکه صنعت پتروشیمی ‌صنعتی پاک است و علاوه بر آن خوراک واحد‌های پتروشیمی ‌در چابهار از طریق خط لوله منتقل می‌شود که هیچ آلایندگی را در پی نخواهد داشت.

94105

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید