Performancing Metrics

نماینده ولی فقیه در ارتش: چهار هزار ارتشی حافظ کل قرآن هستند | اتاق خبر
کد خبر: 376286
تاریخ انتشار: 27 مهر 1395 - 18:45
نماینده ولی فقیه درارتش جمهوری اسلامی ایران ازحضورچهار هزارحافظ کل قرآن در بین پرسنل سرافراز ارتش خبر داد و گفت: امروز ارتش نه تنها در داخل کشور بلکه در میان ارتش های کشورهای مسلمان در حوزه حفظ قرآن مجید حرف برای گفتن دارد و حضور چهار هزار حافظ قرآن موید

اتاق خبر:حجت الاسلام و المسلمین «سید محمدعلی آل هاشم» روز دوشنبه در آیین گرامیداشت سالروز تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش که با حضورحجت الاسلام و المسلمین سیدعلی فقیه رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش، امیر سرتیپ دوم ستاد «حسین ولی وند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد(دافوس) ارتش، خانواده معظم امیر سرتیپ شهید عباس واعظی از شهدای سانحه سقوط هواپیمای سی 130 در شهرک توحید تهران و جمعی از دانشجویان، استادان و فرماندهان این دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا در سالن شهید سرلشکر ستاد ولی اله فلاحی این دانشگاه برگزار شد، این مطلب راعنوان کرد.
وی ادامه داد: این سازمان در دوران دفاع مقدس یکی از موثرترین نهادهای فرهنگی و تبلیغاتی در بین رزمندگان دلیر اسلام محسوب می شد و کار فرهنگی که از سوی کارکنان عقیدتی سیاسی در جنگ تحمیلی صورت می گرفت، در افزایش روحیه جهادی و معنوی نیروهای نظامی بسیار موثر بود.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به برگزاری جلسات دعا و نیایش، سخنرانی ها و حضور روحانیون در خط مقدم جبهه ها به عنوان گوشه ای از فعالیت های این سازمان در دوران باشکوه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ارائه اینگونه فعالیت ها باعث رشد و ارتقای روحیه شهادت طلبی در بین رزمندگان اسلام افراد بود.
آل هاشم تصریح کرد: در آن دوران سراسر حماسه و ایثار در هر یکان نظامی که کار عقیدتی و فرهنگی خوبی در آن صورت گرفته بود، شاهد عملکرد موثرتر و مجاهدانه تری در زمان عملیات بودیم.
وی توضیح داد: در ابتدای تشکیل این سازمان بنی صدر یکی از مخالفان تاسیس عقیدتی سیاسی در ارتش بود و با این جریان آشکارا مخالفت می کرد و در نهایت گفته بود اگر می خواهد این سازمان تاسیس شود باید زیر نظرمن فعالیت کند.
نماینده ولی فقیه در ارتش افزود: برخی در آن دوران فکر می کردند که تشکیلات عقیدتی سیاسی کار آنها را با مشکلات مواجه می کند، اما امروز فرماندهان ما به نتایج و عملکرد مثبت کار فرهنگی پی برده اند، خودشان در کمک کردن به این نهاد فرهنگی پیش قدم هستند.
وی با اشاره بر اهمیت برنامه های فرهنگی در سطح نیروهای مسلح نیز تاکید کرد، وضعیت باید به نحوی باشد که افراد با دیدن روحانیون و نیروهای عقیدتی به یاد خدا و پیامبر اکرم(ص) بیافتند.
نماینده ولی فقیه در ارتش همچنین به اسلامی بودن، ولایی بودن و مردمی بودن که از تأکیدات مقام معظم رهبری در شورای عالی انقلاب فرهنگی بود اشاره کرد و گفت: از ابتدای تشکیل این نهاد، این سه اصل مورد توجه قرار گرفت و در قانون اساسی نیز بعنوان خصایص اصلی عقیدتی سیاسی به شمار رفت.
آل هاشم به روند مثبت و رو به جلو سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اشاره کرد و افزود: از بدو تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش این سازمان با جذب نیروهای ارزشی و فرهنگی موفقیت های زیادی را بدست آورده است.
نماینده ولی فقیه در ارتش به تدبیر حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) و فرمان ایشان در جهت تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اشاره کرد و گفت: حال که 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و اثرات فرهنگی و معنوی تشکیل این سازمان به خوبی مشهود گشته پی به تدبیر و دور اندیشی حکیمانه بنیانگذار انقلاب اسلامی می بریم به نحوی که می توان گفت تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش باعث تعالی معنوی و فرهنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران شده است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: زدودن فرهنگ رژیم گذشته که در ارتش پیش از انقلاب حاکم بود کار و وظیفه سنگینی بود که بر عهده نهاد عقیدتی سیاسی گذاشته شد و این سازمان توانست با همت نیروهای پرتلاش و جهادگر خود در مدت بسیار کوتاهی ارتش را از فرهنگ غربی حاکم بر آن رهانیده و به جایگاه مطلوب خودش برساند.
وی همچنین به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه جوانان اشاره کرد و گفت: نهادهایی مانند سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نقش بسیار مهمی در جلوگیری از آسیب وارد کردن دشمنان به جوانان ما از طریق فرهنگی و جنگ نرم دارند که البته در این زمینه هر چه کار و تلاش شود باز هم نیاز به فعالیت بیشتر وجود دارد همانگونه که رهبر معظم انقلاب ازما کار 10 برابری را خواسته اند و ما باید با تلاش بیشتر به این خواسته معظم له جامه عمل بپوشانیم.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سخنانش اهمیت بیش از بیش به جوانان و سعی و تلاش در جهت تربیت ایرانی اسلامی آنها را از مهم ترین وظایف روحانیون و دیگر کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش دانست و گفت: همه ما باید در جهت تحقق تدابیر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در این زمینه تمام سعی و تلاش خودرا بکار بگیریم.
در پایان این مراسم با اهدا هدایایی از سوی امیر سرتیپ دوم ستاد «حسین ولی وند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد(دافوس) ارتش از خانواده معظم امیر سرتیپ شهید عباس واعظی از شهدای سانحه سقوط هواپیمای سی 130 در شهرک توحید تهران تجلیل شد.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید