Performancing Metrics

چمنیان: از دستاوردهای کی‌روش در تیم‌های پایه استفاده می‌کنیم | اتاق خبر
کد خبر: 376301
تاریخ انتشار: 27 مهر 1395 - 20:05
در حال برنامه‌ریزی برای حضور در جام جهانی هستیم
سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان می‌گوید علاقه‌مند است از برنامه‌های تاکتیکی و روش‌های کاری کارلوس کی‌روش استفاده کند و از برگزاری جلسات هم‌اندیشی با او استقبال می‌کند.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، عباس چمنیان درباره برنامه‌ریزی برای تیم ملی نوجوانان فوتبال ایران که قرار است شهریور سال 96 در مسابقه‌های جام جهانی هند شرکت کند، اظهار کرد: اول از همه می‌خواهم از توجه رسانه‌ها و جامعه به تیم ملی نوجوانان تشکر کنم. بعد از پایان مسابقه‌ها و نایب قهرمانی ایران توجه مردم و رسانه‌ها به سمت ما جلب شد. هرچقدر ما عملکرد مطلوبی داشته باشیم هواداران هم به ما توجه خواهند کرد.

او اضافه کرد: موفقیت در جام جهانی و کسب نتایج مطلوب چنین بازخوردی را خواهد داشت. نوجوانان ما می‌توانند با موفقیت در این مسابقه‌ها و رشد روزافزون آینده خوبی را برای فوتبال ایران بسازند. اولین هدف ما در این حوزه باید پیشرفت بازیکنان باشد. این بازیکنان ثابت کردند که چقدر مستعد پیشرفت هستند. اگر بازیکنان نوجوان‌مان را هدایت کنیم آن‌ها می‌توانند تا سال‌های سال در فوتبال آسیا آقایی کنند. پیشرفت نوجوانان هدف بزرگی است که نباید فدای نتایج مطلوب در جام جهانی شود. ما می‌توانیم در جام ملت‌ها و جام جهانی موفق شویم اما آینده خوبی نداشته باشیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان گفت: از روزی که ویتنام را شکست دادیم و حضور ما در جام جهانی مسجل شد، به فکر برنامه‌ریزی برای حضور در این مسابقه‌ها بودیم. رییس فدراسیون فوتبال، کمیته جوانان و فنی، مشغول آماده‌سازی و برنامه‌ریزی برای این تیم هستند. البته برنامه‌ریزی ما شروع شده و صحبت‌هایی را با فریدون معینی داشته‌ایم. در مدت زمانی که به ایران برگشتیم، نکات و مواردی را برای بهبود وضعیت تیم ملی در نظر گرفتیم. بخشی از این برنامه‌ها را مکتوب کردیم و بخشی نیز در ذهن‌مان است. ما نیازمند اردوهای تدارکاتی هستیم که آن‌ها را پیگیری می‌کنیم. خود من و حسین مرادی سرپرست تیم ملی در تلاش هستیم که هرچه زودتر کارمان را آغاز کنیم.

چمنیان با بیان اینکه اولین اردوی این تیم در آبان ماه خواهد بود، افزود: پیش‌بینی ما به گونه‌ای است که هرچه زودتر بازیکنان کنار هم جمع شوند و با توجه به اینکه این بازیکنان تغییرپذیر هستند، می‌خواهیم آن‌ها را در شرایط فعلی حفظ کنیم و حتی موجب پیشرفت‌شان شویم. طبق برنامه فدراسیون فوتبال و کمیته جوانان، برای استعدادیابی پیش می‌رویم و می‌خواهیم بازیکنانی را که تا به حال دیده نشده‌اند و یا در این مدت زمان پیشرفت کرده‌اند را به تیم ملی اضافه کنیم. البته بازیکنان حاضر در جام ملت‌ها همچنان در تیم خواهند بود.

او گفت: امیدوارم روند خوبی برای موفقیت تیم ملی فوتبال نوجوانان طی شود. ما نقطه نظرات را می‌شنویم و مانند گذشته در خدمت فدراسیون فوتبال هستیم. هیچ پیشرفتی بدون حمایت مردم و رسانه‌ها ممکن نیست و در طول مسابقه‌های قهرمانی فوتبال آسیا حمایت مردم، انگیزه بازیکنان را افزایش داد.

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان در پاسخ به این سوال که آیا قرارداد او به پایان رسیده و یا تا پایان جام جهانی در تیم ملی خواهد بود، گفت: معمولا قرارداد مربیان در تیم‌های ملی پایه به گونه‌ای است که تا پایان یک تورنمنت با آن‌ها همکاری می‌کنند و در صورت موفقیت به آن ادامه می‌دهند. برنامه‌ریزی ما تا بعد از جام جهانی است. از روزی که از هندوستان بازگشتیم در مشهد به سر می‌برم و هنوز فرصت حضور در تهران را نداشته‌ام. به زودی جلسه‌ای را در تهران با تاج و ساکت خواهیم داشت و برنامه‌ها را تبیین می‌کنیم.

چمنیان با اشاره به برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال برای تدارک یک جشن فوتبالی برای استقبال از قهرمانان فوتسال و فوتبال نوجوانان اضافه کرد: بهترین پاداش و دستاورد برای تیم ملی نوجوانان توجه رسانه‌ها و مردم بود. تا جایی که می‌دانم فدراسیون فوتبال قصد برگزاری یک جشن را دارد تا در قالب آن از بازیکنان فوتبال و فوتسال نوجوانان تقدیر کند. امیدوارم تا آن زمان تیم ملی جوانان هم مجوز حضور در جام جهانی را به دست  بیاورد.

او همچنین در واکنش به اینکه در مدت زمان اخیر و طبق هماهنگی‌های انجام شده کارلوس‌ کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان عملکرد تیم‌های پایه را زیر نظر داشته و جلسات هم‌اندیشی را با امیرحسین پیروانی برگزار کرده و اینکه آیا او هم قصد برگزاری جلسات هم‌اندیشی با کارلوس کی‌روش را دارد تاکید کرد: ایده‌آل‌ترین برنامه برای فوتبال یک کشور این است که تمام رده‌های سنی هماهنگ باشند. صادقانه بگویم که از برگزاری چنین جلساتی استقبال می‌کنم و علاقه‌مندم از اندیشه‌های کارلوس کی‌روش استفاده کنم. ما به تفکرات او نیاز داریم. می‌توانیم از دستاوردهای کی‌روش در رده‌های پایه استفاده کنیم. تاکنون به صورت غیر مستقیم و از طریق کمیته فنی از اندیشه‌های او باخبر شده‌ایم اما برگزاری این جلسات می‌تواند بیش از این به ما کمک کند. خیلی علاقه‌مندیم ما هم تمرین‌های مشترکی با تیم ملی بزرگسالان داشته باشیم و از متدها و روش‌های آن‌ها پیروی کنیم.

چمنیان در پایان تاکید کرد: خیلی مهم است که مردم و رسانه‌ها ما را فراموش نکنند و حمایت‌های آن‌ها به صورت مقطعی نباشد. تلاش می‌کنیم در مدت زمان پیش رو اردوهای متعددی را داشته باشیم حتی اگر این اردوها در زمان‌های بسیار کوتاهی باشد چرا که موجب هماهنگی هرچه بیشتر بازیکنان می‌شود.

انتهای پیام/

کد:94108

نظرات
ADS
ADS
پربازدید