Performancing Metrics

بندرعباس باید قطب فولاد کشور شود | اتاق خبر
کد خبر: 376401
تاریخ انتشار: 27 مهر 1395 - 12:44
جهانگیری گفت: طبق دستور رئیس جمهوری ظرفیت تولید فولاد در ایران تا پایان سال باید به 50 میلیون تن برسد.

اتاق خبر: اسحاق جهانگیری با بیان این که امیدوارم با افتتاح مجتمع فولاد قشم شرمندگی مسئولان در برابر مردم بندرعباس تمام شود، گفت: معتقدم بندرعباس باید قطب فولاد کشور شود و یکی از ظرفیت‌های مهم تحقق این امر، نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: از دیگر این ظرفیت‌های مهمی که در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار دارد 5 هزار و 800 کیلومتر سواحل دریای جنوب است که این یک نعمت بسیار بزرگی برای کشورمان محسوب می‌شود.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل سواحل جنوبی کشورمان گفت: در حال حاضر در کمتر از 4 الی 5 درصد سواحل کشور بنادر وجود دارد. معتقدم ساخت بنادر در سواحل می‌تواند ایران را به قطب‌های مهم توسعه‌ای تبدیل کند.

جهانگیری ادامه داد: تمام ظرفیت‌هایی که باعث شود صنعت فولاد در ایران توسعه یابد از جمله معادن سنگ آهن، نفت و گاز و ... را در اختیار داریم و معادن سنگ آهن هم در استان‌هایی مانند کرمان، یزد و خراسان قرار دارد و این استان‌ها نیاز به اقدامات توسعه‌ای دارند.

وی گفت: هر چند هنوز در معادن کشورمان اکتشافات به طور کامل انجام نشده است و معادن ایران ظرفیت اکتشافات بیشتر از این را دارند اما همین اندازه نشان می‌دهد که اتکا به اکتشافات موجود در معادن  نیز ظرفیت تولید چندین میلیون تن فولاد را دارد.

معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: طبق دستور رئیس جمهوری ظرفیت تولید فولاد در ایران تا پایان سال باید به 50 میلیون تن برسد.

وی با تاکید بر اینکه بندرعباس قطب تپنده توسعه کشور است ادامه داد: معتقدم تمام عوامل توسعه صنعت فولاد از جمله نیروی انسانی ، معادن سنگ آهن و گاز و انرژی در ایران وجود دارد و ایران تنها کشوری است که مجموعه عوامل تولید فولاد را در اختیار دارد.

جهانگیری با اشاره به سیاست‌های مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی گفت: مقام معظم رهبری در شرایطی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را اعلام کردند که کشور در شرایط تحریم قرار داشت اما مهم‌ترین پیام سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این بود که دولتمردان با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور و به دور از حب و بغض‌های سیاسی و شخصی به سرمایه‌های کشور توجه کنند.

معاون اول رئیس جمهوری تاکید کرد: ما از طرف ملت انتخاب شدیم تا کشور را توسعه دهیم و نباید چون با کسی موافق نیستیم و یا بر اساس نگاه‌های جناحی مانع توسعه کشور شویم.

وی با تاکید بر اینکه امروز مردم دغدغه بیکاری و تامین معیشت را دارند، گفت: این دغدغه‌ها زمانی برطرف می‌شود که ما در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

جهانگیری ادامه داد: علیرغم این که از سال 92 با تنگناهای مالی ناشی از کاهش درآمدهای نفتی مواجه بودیم و عده‌ای تصور می‌کردند که فشار جدی اقتصادی در سال 95 هم داشته باشیم اما چند روز گذشته رئیس بانک مرکزی اعلام کرد رشد اقتصادی کشورمان در بهار امسال 5.4 درصد بوده که این نسبت به نرخ رشد اقتصادی منفی در سال‌های گذشته رقم قابل قبولی است هر چند که نقطه هدف‌گزاری ما دستیابی به نرخ رشد اقتصادی بالای 8 درصد است.

وی با بیان اینکه بخشی از این افزایش نرخ رشد اقتصادی از طریق تولید و سرمایه‌گذاری محقق شد، گفت: امروز هم شاهد افتتاح پروژه‌های متعددی در هرمزگان هستیم که تمام این‌ها نشان می‌دهد که حرکت اقتصادی در کشورمان واقعا شتاب گرفته است.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به استمرار مثبت بودن تراز تجاری کشور  در طول شش ماه گذشته گفت: بخش دیگری از عوامل تاثیرگذار در رشد اقتصادی کشورمان میزان صادرات است و امسال اراده جدی در دولت وجود دارد که صادرات کالاهای غیرنفتی از واردات سایر کالاها بیشتر باشد و از محل درآمدهای صادرات، واردات مورد نیاز کشور را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در شش ماه اول سال جاری در این شرایط قرار گرفته‌ایم و تراز تجاری کشورمان مثبت بوده است و تمام دستگاه‌های دولتی و تمام دولتمردان باید برای افزایش صادرات ایران کمک کنند.

جهانگیری ادامه داد: سیاست ما این است که برای محصولات و کالاهای خود بازارهای متنوعی را پیدا کنیم و از محل صادرات، درآمد واردات ضروری و مورد نیاز را تامین و درآمدهای نفتی را جای دیگری هزینه کنیم.

منبع:ایلنا

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید