Performancing Metrics

مل گیبسون دوباره به آغوش هالیوود بازگشت | اتاق خبر
کد خبر: 376442
تاریخ انتشار: 28 مهر 1395 - 07:42
در حالی که مل گیبسون بازیگر و کارگردان مشهور در طی دهه گذشته با بی‌توجهی و بی‌مهری هالیوود روبه‌رو شده بود، اما او سرانجام موفق شد تا آب رفته را به جوی بازگرداند و امروز دیگر چهره‌ای نیست که هالیوود پشتش را به وی کند.

به گزارش اتاق خبر، پس از بازداشت مل گیبسون در جولای ۲۰۰۶ به اتهام توهین به یک افسر، او در مسیری افتاد که تا مدت‌ها راه بازگشت از آن نداشت.

گیبسون بازیگر و کارگردان فیلم تحسین شده «شجاع دل» که برای آن اسکار هم دریافت کرد، به جرم توهین به افسر پلیسی که او را در حین مستی متوقف کرده بود، بازداشت هم شد و پس از درز این خبر به بیرون که او افسر یاد شده را «یهودی‌های لعنتی» خطاب کرده بود، با واکنش سریع و ناگهانی صنعت سینمای هالیوود روبه رو شد.

همان زمان آری امانوئل با نوشتن نامه‌ای سرگشاده اعلام کرده بود صنعت سینما نمی‌تواند اجازه دهد که مل گیبسون با چنین رفتارها و اظهارنظرهای تراژیکی در انظار عمومی ظاهر شود.

به سرعت و پس از این اظهار نظر گیبسون به زندان ۱۰ ساله‌ای غیرعلنی‌ای افتاد  که در آن امکان کارگردانی برای وی وجود نداشت. او از همه طرف منجمد شد و اکنون با جدیدترین تلاشش در کارگردانی با عنوان «لبه اره آهن بر» با چنان تحسینی روبه رو شده که او را از بخت‌های دریافت اسکار کارگردانی امسال خطاب می‌کنند. دیوید رونی منتقد هالیوودر ریپورتر این فیلم را که درباره یک معترض با وجدان در جنگ جهانی دوم است ، بازگشتی قوی در ترکیبی از ترس و جذبه خواند. در هر حال ستاره نشان داد که آماده بازگشتی قوی است.

سو کرول رییس توزیع بازار جهانی کمپانی برادران وارنر در این باره گفت: من سال‌هاست که مل را می‌شناسم و از استعداد او به عنوان یک فیلمساز غیرقابل انکار خبر دارم. او یک داستان‌سرای ذاتی است و فیلم‌های واقعا استثنایی خلق کرده است.

در همان زمان نیز مسئول روابط عمومی مل گیبسون به زبان آوردن کلمات او را زشت خوانده بود و از قول او طلب بخشش کرده بود، اما او از آن زمان تاکنون در زندان کارگردانی اسیر بود. در واقع، ساخت فیلم «لبه اره آهن‌بر» اولین تلاش او و قرار گرفتن وی پشت دوربین از زمان ساخت «آخرالزمان» در سال ۲۰۰۶ بوده است ؛ فیلمی که چهار ماه پس از این رسوایی راهی پرده‌ها شده بود و شانس اسکار او ناگهان در دید همه از بین رفته بود. حتی اظهار نظر گیبسون علیه همجنسگرایان که در سال ۱۹۹۱ به زبان آورده بود هم نتوانست به او کمکی بکند و او بعدها گفت که اصلا نباید این حرف‌ها را می زد.

دیوید پرموت تهیه کننده که هم همجنسگرا و هم یهودی است نیز گفت ترجیح داد اول گیبسون را بشناسد و بعد درباره وی اظهار نظر کند و نتیجه‌ای که او به آن رسید این بود که گیبسون مردی خوب و با فضیلت است که با اخباری عجیب در سرخط خبرها قرار گرفته بود. وی گفت: ما حتی با هم دوست شدیم و خیلی‌ها از این رابطه تعجب می‌کردند. اما باید باور کنید که او فردی نیست که از وی به صورت سطحی در اخبار ترسیم کرده‌اند. بیایید از همه افرادی که با او سرصحنه‌های فیلمبرداری حاضر بوده‌اند بپرسید تا متوجه شوید که او چگونه آدمی است. همه همکارانش کار کردن با او را یک تجربه شگفت‌انگیز می‌خوانند و از آن به عنوان فرصتی عالی برای یادگیری یاد می‌کنند.

در این میان گیبسون که زمانی یکی از گران‌ترین ستاره‌های هالیوود برای حضور در فیلم‌ها بود، همچنان دوست دارد تا به عنوان بازیگر هم جلوی دوربین برود. او اخیرا در ایرلند بود تا در پروژه‌ای دلنشین با عنون «پروفسور و مادام» در برابر شان پن بازی کند . اکنون نیز برای بازی در فیلمی جاسوسی از سیا با عنوان «همه آخر هفته‌های دیگر» که قرار است فیلمبرداری آن در ماه ژانویه کلید بخورد، در حال گفتگو است.

او چندی پیش نیز اعلام کرد بر مبنای فیلمنامه‌ای به قلم رندال والاس بار دیگر پشت دوربین قرار می‌گیرد تا ادامه بزرگ‌ترین فیلم دوران کاری‌اش یعنی «مصایب مسیح» را بسازد. وی در فیلم قبلی که پر از خون و جزییات سخت از ۱۲ ساعت آخر زندگی مسیح بود، پرداخته بود و در این فیلم رستاخیز مسیح را مورد توجه قرار می دهد.

والاس و گیبسون پروژه «لبه اره آهن‌بر» را هم با هم کلید زدند و این فیلم را نیز والاس نوشته و اندرو گارفیلد در نقش دزموند تی.داس در آن بازی کرده است و در نقش یک پزشک ارتشی است که بر مبنای باورهای مذهبی‌اش از حمل اسلحه خودداری می‌کند.

راندال والاس که فیلمنامه اولین تجربه کارگردانی مل گیبسون یعنی «شجاع‌دل» را در سال ۱۹۹۵ نوشته بود، نامزد اسکار بهترین فیلمنامه شد و فیلم در نهایت اسکار بهترین فیلم را برد.

در هر حال به نظر می رسد مل گیبسون دارد قدم‌هایش را با دقت و قدرت بر می‌دارد و هالیوود نیز از سر تقصیرات او گذشته و در این حال به او نشان داده است که برای ماندن در این صنعت باید قوانین بازی را معتبر بداند و جلوی دهانش را هم بگیرد.

 

بانی فیلم 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید