Performancing Metrics

ایران در عملیات آزادسازی موصل دخالت مستقیم ندارد | اتاق خبر
کد خبر: 376639
تاریخ انتشار: 29 مهر 1395 - 05:23
ولایتی
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: ایران همواره براساس خواست دولت عراق کمک های مستشاری داشته و در عملیات آزادسازی موصل دخالت مستقیم ندارد.

اتاق خبر: علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز(چهارشنبه)، با فرناندو مارونی دی ابرثو  معاون آفریقا و خاورمیانه وزارت امور خارجه برزیل دیدار و گفت‌وگو کرد.

پس از این دیدار ولایتی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در مورد مطلب روزنامه هافینگتن پست درباره حضور ایران در  عملیات آزادسازی موصل با تانک‌های T۷۲ و سایت‌های موشکی شهاب و فجر، گفت: این ادعا صحیح نیست. آنچه در عملیات آزادسازی موصل به وقوع می‌پیوندد مبارزه‌ای است که دولت و ملت عراق علیه تروریست‌ها و حامیان آنها انجام می‌دهند.

ولایتی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه در این امر مهم و سرنوشت ساز دخالت مستقیم ندارد، خاطرنشان کرد: ایران کمک‌های مستشاری را همواره بر اساس خواست دولت عراق انجام داده و اگر نیازی به مشورتی باشد کشورمان از دادن مشورت به دولت عراق دریغ نمی‌کند و به هیچ وجه در امور داخلی عراق دخالت نکردیم.

وی با بیان اینکه این فقط حق دولت و ملت عراق است و هیچ کشور دیگری حق ندارد در آزادسازی موصل شرکت کند، تاکید کرد: برخی از کشورهای منطقه و یا خارج از منطقه زمانی که دیدند دولت عراق می‌تواند تروریست‌ها را از موصل خارج کند سعی به دخالت در عملیات موصل داشتند؛ اما دخالت این کشورها سازنده نیست و برای آنکه در آینده ارثیه‌ای طلب کنند دست به این دخالت‌ نابه جا در عراق می‌زنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به لزوم دخالت نداشتن کشورها در امور داخلی عراق اظهار کرد: هیچ کشوری حق دخالت در عراق ندارد و بعضی از کشورها هستند که بدون کسب اجازه از دولت عراق نیرو به آن کشور اعزام کردند که باید گفت این امر خلاف مقررات بین‌المللی است. ایران هیچ دخالتی در امور داخلی عراق ندارد مگر کمک‌ مستشاری که با خواست دولت عراق انجام می‌شود.

منبع: ایسنا

95103

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید