Performancing Metrics

آغاز پخش غیرقانونی آنونس ها از GEM در آستانه اکران چند فیلم جدید | اتاق خبر
کد خبر: 376658
تاریخ انتشار: 29 مهر 1395 - 08:45
در حالی که پیش بینی می شد خبر غیررسمی تعلیق فعالیت سه دفتر پخش فیلم به دلیل پخش آنونس های آثارشان از شبکه ماهواره ای Gem، تأثیر منفی بر جلسه شورای صنفی نمایش داشته باشد، این طور نشد.

به گزارش اتاق خبر، خروجی جلسه دیروز شورای صنفی نمایش اعلام نام سه فیلم جدید اکران بود. بر این اساس فیلم های «سیانور» به جای «ربوده شده» در گروه استقلال، «نیمه شب اتفاق افتاد» به جای «اروند» در گروه آفریقا و «آس و پاس» به جای «سایه» در گروه ماندانا از چهارشنبه هفته جاری روی پرده خواهند رفت. این در حالی است که با وجود اعلام خبر تعلیق سه دفتر پخش از سوی قوه قضائیه به اتهام پخش آنونس فیلم هایشان از شبکه های Gem، اخیراً تبلیغات فیلم های «سیانور» و «این زن حقش را می خواهد» هم روی ماهواره دیده می شود. اقدامی که ممکن است دو دفتر پخش دیگر را نیز مشمول حکم تعلیق فعالیت کند. البته پیش از این نیز خبر احضار چند تهیه کننده سینما به اتهام پخش آنونس فیلم های روی پرده شان از شبکه های ماهواره ای منتشر شده بود. گفته می شود صدور حکم تعلیق سه دفتر پخش مربوط به حدود۱۰ روز پیش است که اخیراً منتشر شد. انتظار می رفت خبر اعلام ممنوعیت فعالیت دفاتر پخش فیلمیران به مدیریت علیرضا سرتیپی، نورتابان به مدیریت محمدرضا صابری و پویا فیلم به مدیریت عبدا… علیخانی روی جلسه روز گذشته شورای صنفی نمایش تأثیر منفی بگذارد که این طور نشد؛ چرا که پخش فیلم های «آس و پاس» و « نیمه شب اتفاق افتاد» به ترتیب برعهده پویا فیلم و فیلمیران است که هر دو اثر از چهارشنبه هفته جاری روی پرده خواهند رفت.

دیروز رییس شورای صنفی نمایش در گفت و گو با فارس گفت: «هنوز نامه شورای صنفی نمایش برای رفع تعلیق دفاتر از سوی وزارت ارشاد اعلام نشده است. دفاتر پخش و تهیه کنندگان  از ابتدا رفع این مشکل را به عهده وزارت ارشاد گذاشتند و در جلسات متعدد از مدیران وزارت ارشاد خواستند تا این مشکل را مرتفع کنند».. شنیده ها حاکی از آن است که مدیران سازمان سینمایی تلاش هایی را همراه با مدیرعامل خانه سینما برای رفع این مشکل انجام داده اند اما هنوز نتوانستند نامه عدم تعلیق فعالیت دفاتر پخش را از قوه قضاییه بگیرند و این دفاتر همچنان در تعلیق هستند. ادامه این تعلیق باعث می شود تا فیلم‌هایی چون «نفس»، «متولد ۶۵»، «یتیم خانه ایران» با مشکل مواجه می‌شوند. وزارت ارشاد باید این مهم را در نظر داشته باشد که اهالی سینما برای رفع این مشکل از مدیران توقع دارند اما متاسفانه گویا مدیران ارشاد تنها به اعلام رسمی اسامی هنرمندان و دفاتر به حکم قضایی بسنده کرده اند.

در همین حال حبیب ایل بیگی به ایسنا گفته در حال پیگیری مسئله هستند و ارائه توضیحات بیشتر را به روزهای آتی موکول کرده است. این جدیدترین خبر غیررسمی پس از خبری است که ایل بیگی، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی اوایل شهریور امسال از برخورد قوه قضائیه و ابلاغ ویژه رییس این قوه خطاب به رییس سازمان سینمایی درباره سه دفتر پخش و چند تهیه کننده خاطی داد. مسئله ای که تا هفته اخیر تقریباً مسکوت مانده بود.

= سه فیلم جدید

با این وجود، اگر مصوبه دیروز شورای صنفی نمایش تحقق یابد، از چهارشنبه سه فیلم جدید روی پرده می روند.

فیلم «سیانور» ساخته بهروز شعیبی که سازندگانش از بی توجهی جشن خانه سینما و جشنواره مقاومت به آن دلخور شدند، در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی در چند رشته نامزد دریافت جایزه شد. سازندگان فیلمشان را پس از چند ماه بلاتکلیفی، از چهارشنبه هفته جاری روی پرده می  بینند. فیلم روایتی از اعضای سازمان منافقین در دهه ۵۰ است و مهدی هاشمی، هانیه توسلی، بابک حمیدیان، بهنوش طباطبایی، پدرام شریفی، آتیلا پسیانی و حامد کمیلی در آن بازی داشته اند. این دومین فیلم شعیبی پس از «دهلیز» است و تهیه کنندگی آن را سید محمود رضوی برعهده دارد. این فیلم به جای «ربوده شده» ساخته بیژن میرباقری خواهد نشست که پس از سه هفته اکران هنوز نتوانسته به رقم یک میلیارد تومان فروش دست یابد. فیلم سینمایی «نیمه شب اتفاق افتاد» ساخته دوم تینا پاکروان پس از «خانوم» که از سال گذشته در نوبت اکران است از چهارشنبه در گروه آفریقا اکران خواهد شد. این فیلم هم جای «اروند» ساخته پوریا آذربایجانی را خواهد گرفت که در گروه آفریقا پس از سه هفته اکران تنها حدود هفتصد میلیون تومان در تهران فروخته است. در فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» حامد بهداد، رویا نونهالی، گوهر خیراندیش، آتیلا پسیانی، ستاره اسکندری، رابعه اسکویی، کریم امینی و شقایق فراهانی بازی داشته اند که قصه عشقی نامتعارف را به تصویر می کشد. دیگر فیلم جدید «آس و پاس» کمدی جدید دفتر پویا فیلم ساخته آرش معیریان است و قصه فردی به نام حسن آس و پاس را روایت می کند که در راه وصول طلب پدر مرحومش از ملک سلمان کلاهبردار، شیفته دختر او می شود. محمدرضا شریفی نیا، محمدرضا هدایتی، سحر قریشی، حسام نواب صفوی، لیلا بلوکات، بهاره رهنما و مهران غفوریان بازیگران این فیلم بوده اند. این فیلم به جای «سایه» (مسعود نوابی) در گروه ماندانا اکران خواهد شد. «سایه» هم جزو آثار ناکام اکران تابستان بود که وارد باشگاه میلیاردی ها نشد.

سه فیلم «ربوده شده»، «اروند» و «سایه» هر سه با افت کف فروش، از روی پرده کنار خواهند رفت. باید دید قضیه تعلیق فعالیت سه دفتر پخش روی روند اکران فیلم های جدید چه تأثیری خواهد داشت.

 

بانی فیلم

نظرات
ADS
ADS
پربازدید